کد خبر: ۲۸۷۰۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۸
نروژ نخستین کشور اروپایی که دختران در آن به سربازی می‌روند

فراخوان برای خدمت سربازی دختران+تصاویر

نروژ کشور کوچکی است که نیروی نظامی زیادی را در جریان درگیری‌های بین‌المللی اعزام نمی‌کند اما در هر حال این کشور اولین گام را برای خدمت سربازی برابر دختر و پسر برداشته است و سایر کشورها نیز می‌توانند اقدام مشابهی را انجام دهند."
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نشریه "نیوزویک" با انتشار گزارشی به فراخوان دولت نروژ برای خدمت سربازی دختران اشاره کرده است. در این گزارش تصویری "نیوزویک" اشاره می‌کند که این اقدام از آن رو قابل توجه است که نروژ و سایر کشورهای اسکاندیناوی از نظر برابری حقوق زن و مرد همواره در صدر فهرست کشورهای جهان قرار داشته‌اند.

به گزارش آفتاب به نقل از خرداد، نیوزویک با اشاره به جو خدمت سربازی دختران نروژی می‌نویسد: "برای اولین بار در نروژ فراخوانی به منظور انجام خدمت سربازی دختران اعلام شده است. این نخستین بار است که چنین برنامه‌ای در یک کشور اروپایی و کشوری عضو ناتو انجام می‌شود.
 
 
"خوان ماکووسکی" پژوهشگر اندیشکده "آر یو سی" و متخصص مسائل جنسیتی در این باره می‌گوید: "کشورهای اسکاندیناوی در زمینه برابری جنسیتی بسیار خوب عمل کرده‌اند و همواره پیشتاز بوده‌اند در نتیجه جای تعجب ندارد که نروژ نیز در زمینه خدمت سربازی برای دختران در کنار پسران پیشتاز باشد. نروژ کشور کوچکی است که نیروی نظامی زیادی را در جریان درگیری‌های بین‌المللی اعزام نمی‌کند اما در هر حال این کشور اولین گام را برای خدمت سربازی برابر دختر و پسر برداشته است و سایر کشورها نیز می‌توانند اقدام مشابهی را انجام دهند."
 
نیوزویک در ادامه اشاره کرده که در این میان نیروهای نظامی نروژ پرسشنامه‌های آنلاینی را در اختیار دختران و پسران قرار داده‌اند و آزمون‌های روانی و جسمی را برای دعوت از 20 هزار دختر و پسر به منظور خدمت در نیورهای نظامی به عمل آورده‌اند. نروژ با تمرکز خود بر برابری جنسیتی در آموزش نظامی به شهروندانش تاکنون در طول سه دهه گذشته توانسته موفقیت‌هایی را بعمل آورد. برای مثال، سرلشکر "کریستین لوند" سال گذشته اولین فرمانده منصوب نیروهای حافظ صلح زنان سازمان ملل متحد بود. نروژ هم چنین دخترانی را در واحدهای نظامی تخصصی به افغانستان اعزام کرده است."


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
4
امیدوارم روزی برسه همه دنیا به درک و فرهنگ کشورهای اسکاندیناوی برسه.
روزی برسه که خدمت سربازی با حقوق مکفی باشه و اجباری نباشه و جوانان از روی میل و اشتیاق به سربازی برن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین