کد خبر: ۲۸۷۱۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸

درخواست وزیرگردشگری عراق از آمریکا؛ از آثار تاریخی عراق محافظت کنید

پس از اقدامات داعش علیه میراث فرهنگی و باستانی به جا مانده از گذشته،عادل فهد الشرشاب وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق روز گذشته از ائتلاف بین المللی برضد داعش به فرماندهی آمریکا خواست از آثار تاریخی شمال عراق که در معرض تخریب شدن به دست داعش است محافظت کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس بین‌الملل: گروه تروریستی داعش، خشونتی را که علیه بشریت اعمال می‌کند، برای جاه‌طلبی‌های خود ناکافی می‌داند و از همین روی دست به تخریب آثار باستانی شهرهای مختلف سوریه و عراق زده است.

به گزارش «آفتاب» به نقل از نیویورک تایمز داعشی‌ها با این استدلال که این آثار مربوط به مردمان غیرموحد بوده و در آن "بت" (مجسمه) وجود دارد دست به تخریب شهرهای باستانی می‌زنند. شهرهایی که قدمت هر کدامشان به هزاران سال قبل باز می گردد و مربوط به اولین تمدن های انسانی است که جهان بر خود دیده است.

پس از اقدامات داعش علیه میراث فرهنگی و باستانی به جا مانده از گذشته، عادل فهد الشرشاب وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق روز گذشته از ائتلاف بین‌المللی برضد داعش به فرماندهی آمریکا خواست از آثار تاریخی شمال عراق که در معرض تخریب شدن به دست داعش است محافظت کند.

داعش که از ماه ژوئن مساحت زیادی از عراق را در کنترل خود دارد، در روزهای اخیر اقدام به تخریب آثار و مراکز باستانی ارزشمند در شمال عراق کرده است. این گروه روز 26 فوریه تصاویری از تخریب آثار شهر موصل پخش کرد و این هفته نیز شهر باستانی نمرود را با بولدوزر ویران کرد.

سازمان یونسکو نیز روز شنبه تخریب شهر باستانی الحضر به دست دعش را محکوم کرد ولی هنوز مقامات رسمی عراقی وقوع این رویداد را تایید نکرده اند. این مراکز باستانی در مناطق تحت کنترل داعش قرار دارد و نیروهای عراق در آنجا حضور ندارند به همین علت دفاع از این آثار فقط با جنگنده های ائتلاف بین المللی امکان پذیر است.

 به دنبال آن دبیرکل سازمان ملل از جامعه جهانی خواست تا جلوی اقدامات تروریست‌های داعش در تخریب بناهای تاریخی را بگیرند و کار این شبه‌نظامیان را «جنایت جنگی» توصیف کرد. در بیانیه بان کی مون آمده است:تخریب عمدی میراث فرهنگی مشترک ما جنایات جنگی است و عاملان آن تحت پیگرد قرار می‌گیرند. سازمان ملل به شدت از تخریب‌های مراکز باستانی عصبانی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
0
دلیل تخریب آثار تاریخی توسط داعش به دلیل این است که می خواهد نام خود را در تاریخ ثبت کند. خدا لعنتشان کند در طول تاریخ وحشی تر از این گروه و فرقه ، وجود نداشته است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین