پایگاه خبری آفتاب
۰۱ /تير /۱۴۰۵
Monday 22 June 2026
News ID:۲۸۷۱۷
۱۴:۵۶
۱۳۸۴/۰۹/۰۹

مجيدي و سينماي بيمار؛ كيارستمي و كنسرو ماهي؛ مخملباف و جنگل

۱۴:۵۶
۱۳۸۴/۰۹/۰۹
به گزارش آفتاب نیوز، مجيد مجيدي در گفت وگوبا هفته نامه زمان گفته كه سينماي ما پيش از انقلاب بيمار بود و فيلم‌هاي آن دوران بسيار سطحي و مبتذل بودند، ولي پس از انقلاب ما تلاش كرديم كه اين بيمار را درمان كنيم. 

عباس كيارستمي نيزدر گفت وگو بااين هفته نامه چاپ تر كمنستان گفت:كساني كه براي توليد فيلم بدون توجه به اطراف خود به سراغ كتاب و رمان مي‌روند مانند كساني هستند كه در كنار دريايي پر از ماهي نشسته‌اند ولي براي سير كردن شكم خود از كنسرو ماهي استفاده مي‌كنند. 

اين نشريه همچنين به‌نقل از محسن مخملباف نيز نوشت: در تمامي فيلم‌هاي من به نوعي تاثير فرهنگ بر انسان به نمايش درآمده است. به گفته مخلباف ، بدون فرهنگ و هنر ، دنيا بيشتر به جنگل شبيه است.
Error Report
برچسب‌ها:
سینما
ارسال پیام
captcha