کد خبر: ۲۸۷۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸

رئیس‌جمهور تاتارستان وارد تبریز شد

رئیس جمهور تاتارستان در راس هیئتی سیاسی اقتصادی وارد تبریز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری فارس، رستم مینی خانوف رئیس جمهوری تاتارستان دقایقی پیش در راس هیئتی سیاسی و اقتصادی وارد تبریز شد و از سوی استاندار آذربایجان‌شرقی و مسئولان این استان در فرودگاه شهید مدنی مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس جمهوری تاتارستان را در این سفر یک روزه وزیران صنعت و تجارت، اطلاع رسانی، آموزش و علوم و رئیسان مراکز سرمایه گذاری و گردشگری این جمهوری همراهی می‌کنند.

رئیس جمهوری تاتارستان و اعضای هیئت همراه در این سفر از تعدادی از صنایع بزرگ کلانشهر تبریز نظیر سرامیک سازی و تولید قطعات خودرو بازدید خواهند کرد.

مینی خانوف همچنین در این سفر در نشست مشترک تجار و بازرگانان تبریز و جمهوری تاتارستان شرکت و با شهردار کلانشهر تبریز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

گزارش فارس حاکی است، تاتارستان یکی از جمهوری‌های روسیه است. پایتخت تاتارستان شهر کازان است.

تاتارستان در 30 آگوست 1990 به عنوان یک دولت دارای حق حاکمیت، اعلام استقلال نمود. در طی سالهای 1991 تا 1994 تاتارستان یک دولت مستقل دوفاکتو (De facto) بود و در سال 1992 در یک همه پرسی، 62% مردم این منطقه به استقلال از روسیه رای دادند. سرانجام تحت فشار کرملین، هیئت حاکمه وقت تاتارستان مجبور شدند از تعقیب موضوع استقلال خودداری ورزند و در نهایت به یک نوع خودمختاری در حد عالی از مسکو بسنده نمودند.

در 15 فوریه 1994، قرارداد تفکیک اختیارات با دولت مرکزی روسیه و نیز توافقنامه دیگری در خصوص حدود اختیارات در حوزه روابط اقتصادی خارجی به امضاء رسید که به عنوان مبانی تقسیم وظایف و حیطه اختیارات دولت مرکزی روسیه و این جمهوری به حساب می‌آید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین