کد خبر: ۲۸۷۲۳۵
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷

علت آسیب‌های بدنی خوابیدن در روز

یک پزشک و پژوهشگر طب سنتی ضررهای خوابیدن طی روز را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش تسنیم،  ارواح جمع روح است و از نظر طبی متفاوت با آن تعریفی است که در عرف شناخته می‌شود و از دیدگاه طب ایرانی ارواح اجسام لطیفی‌اند که از بخار اخلاط به وجود می‌آیند.

روح دارای لطافت،سیالیت و حرکت است البته روح طبی با روح شرعی که به نفس ناطقه نیز معروف است تفاوت دارد و روح طبی در قلب تشکیل می‌شود که زمانی که خون به بطن چپ قلب وارد می‌شود در آنجا نضج (پخته) شده و لطیف می‌شود و بعضی از اجزایش به بخار لطیفی استحاله پیدا می‌کند که همان روح است.

روح از اخلاط به وجود می‌آید و غذا خوردن روح را تقویت می‌کند و کم خوردن غذا روح را ضعیف می‌کند.

روح نیز به سه دسته تقسیم می شود:

1.روح طبیعی: جایگاه آن در کبد است. در تغذیه و رشد و نمو موثر است و از کبد توسط وریدها به تمام بدن نفوذ پیدا می‌کند.

2. روح نفسانی: جایگاه آن در مغز است. در حس و حرکت و تدبیر نقش دارد و از مغز توسط اعصاب به تمام اعضاء می‌رسد.

3. روح حیوانی: جایگاه آن در قلب است. توسط شریان‌ها در سراسر بدن منتشر می‌شود و وظیفه‌اش رساندن نسیم تازه و دور کردن بخارات اعضاء است و در ترس و خشم موثر است.

فاطمه علیزاده پزشک و پژوهشگر طب سنتی به خبرنگار تسنیم، عنوان کرد: طب ایرانی معتقد است که روح از جنس نور است و به روح طبی به نور واکنش نشان می‌دهد و باعث می‌شود که به ظاهر بدن تمایل پیدا کند و به همین دلیل است که خوابیدن در طی روز اصلا مناسب نیست.

چرا که در طول روز هوا روشن است و روح طبی ما به عمق بدن نمی‌رود چرا که خواب خود عاملی است که روح به عمق بدن رود و خستگی بدن و تنش‌های روزانه را از بین می‌برد و و خواب روز خواب عمیقی نیست چرا که روح دچار اختلال می‌شود و از یک طرف خواب روح را به عمق بدن می‌خواهد تمایل دهد،‌ از طرف دیگر هوا روشن است و روح تمایل دارد به ظاهر بدن آید که این موضوع موجب اختلال در خواب شده و این تنش‌ها موجب بروز بیماری در بدن می‌شود.

خوابیدن در طی روز به فرد آسیب‌های جدی می‌رساند و بهتر است که افراد کم کم خواب روز خود را ترک کنند؛ حتی این مسئله هم از دیدگاه طب جدید هم نهی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین