کد خبر: ۲۸۷۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲

دستگیری سارق مسلح طلافروشی کرج

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری سارق مسلح طلافروشی کرج در کمتر از ۵۰ ساعت کار عملیاتی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار بخشعلی کامرانی صالح، امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون دستگیری سارق مسلح طلا فروشی در کرج، اظهارکرد: در ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه نیمه‌ اسفندماه تلفن فرد مسنی با تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از سرقت مسلحانه طلافروشی در خیابان شهیدبهشتی کرج خبرداد که این پیام به سرعت به کلانتری ۱۱ مرکزی مخابره و پیگیری‌ها در این خصوص آغاز شد.

وی با بیان اینکه در حوالی ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه مردی که صورت خود را با ماسک پوشانده بود پس از ورود به طلافروشی با تهدید اسلحه از طلافروش که یک مرد ۵۰ ساله است، خواست تا طلاهای سبک مانند گوشواره، انگشتر و زنجیر طلا که حمل آنها برایش آسان باشد را در اختیار وی قرار دهد، افزود: سارق با کشیدن یک قبضه اسلحه کلت کمری به سمت فروشنده و شلیک یک تیر به پایین پای او و شکستن شیشه‌های مغازه طلاهای مورد نظر را به سرقت برده و پس از خروج از مغازه با پای پیاده اقدام به فرار می‌کند.

این مقام مسئول گفت: متهم در حین فرار به علت ترس و احتمال اینکه از سوی ماموران یا مردم مورد تعقیب قرار گیرد اقدام به شلیک یک تیرهوایی کرده بود.

کامرانی‌صالح تصریح‌کرد: با حضور ماموران در محل اقدامات اولیه همچون بررسی صحنه جرم، بازدید تصاویر دوربین‌های مداربسته طلافروشی و تحقیقات گسترده‌ از مالک مغازه و شاهدان محلی به منظور شناسایی و دستگیری سارق آغاز می‌شود.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه پلیس با بررسی اطلاعاتی و مطابقت آنها با سوابق مجرمان سابقه‌دار و چهره‌نگاری فرضی از سارق مسلح به صاحب قهوه‌خانه‌ای در یکی از خیابان‌های اطراف محل وقوع سرقت مظنون می‌شود، گفت: بلافاصله دو تیم از ماموران تجسس با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر مراجعه و پس از ساعت‌ها تعقیب و مراقبت و اطمینان از اینکه فرد مظنون همان سارق مسلح است با انجام اقدامات کنترلی در یک اقدام غافلگیرانه نامبرده را در داخل قهوه‌خانه دستگیر کرده و به این ترتیب در کمتر از ۴۸ ساعت به معمای سرقت مسلحانه از طلافروشی پایان می‌دهند.

وی ادامه داد: متهم پس از انتقال به کلانتری در بازجویی‌های تکمیلی ماموران و در مواجهه با ادله و شواهد موجود به جرم خود اعتراف کرده و بیان داشت که طلاهای سرقتی را در قهوه‌خانه مخفی کرده است که بلافاصله اکیپی از ماموران با راهنمایی متهم به قهوه‌خانه‌ مراجعه و در بازرسی از آنجا یک قبضه اسلحه کلت کمری و مقدار ۳۰۰ گرم طلا کشف کردند.

کامرانی صالح بیان‌کرد: متهم که فاقد سابقه کیفری دارد، انگیزه خود را از انجام سرقت مسلحانه، مشکلات مالی عنوان کرد و اقرار داشته چند روز قبل از حادثه با مراجعه به چند مغازه طلافروشی و بررسی وضعیت آنها از جهت نصب دوربین مدار بسته، رعایت اقدامات امنیتی و حفاظتی، تنها بودن صاحب مغازه و ... این مغازه طلافروشی را انتخاب کرده و در ساعت پایانی روز پس از تحت نظر قرار دادن مغازه و اطمینان از خالی بودن آن از مشتری در یک فرصت مناسب و با کمک یک قبضه اسلحه اقدام به سرقت کرده است.

به گزارش ایسنا، وی با اخطار به افرادی که به دنبال اعمال مجرمانه هستند با پیگیری‌های پلیس به اشد مجازات خواهند رسید، گفت: از کسبه به ویژه صاحبان طلافروشی‌ها درخواست می‌شود تا در صورت وقوع سرقت خونسردی خود را حفظ کرده و برای حفظ اثر انگشت سارق و سایر آثار جرم، به هیچ چیز دست نزده و فورا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین