کد خبر: ۲۸۷۴۰۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳

انتقاد کانون جوانان حزب اعتدال و توسعه از حمله به علی مطهری

شرعی و مستقلات عقلی، مخالف و مغایر است و از طرفی، سهل‌انگاری در برخورد قانونی با چنین پدیده‌های شوم و مکرر، قابل توجیه نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که برای انجام یک سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود، در فرودگاه شیراز با حمله حدود 50 نفر افراد گروه‌های تندرو مواجه شد. این افراد با چوب و سنگ به خودروی مطهری حمله و اجازه عبور به خودرو او را نمی‌دادند. مهاجمان همچنین شیشه‌های خودروی این نماینده مجلس را شکستند.

به گزارش خرداد، مهاجمان که برخی از آنها سوار بر موتورسیکلت بودند، همچنین از اسپری گاز فلفل استفاده کردند. مطهری که اصرار داشت مراسم سخنرانی‌اش در دانشگاه شیراز لغو نشود، با حمله این افراد، به سمت یکی از کلانتری‌های شیراز رفت و چند ساعت در آنجا منتظر ماند تا جو ملتهب بیرون از کلانتری آرام شود اما این آرامش برقرار نشد و در ادامه، بنا به درخواست استانداری فارس مراسم سخنرانی لغو شد. بدین ترتیب، مطهری به فرودگاه شیراز رفت و به تهران بازگشت. بسیاری از گروه‌ها و چهره‌های سیاسی ضمن انتقاد از حمله افراد خودسر به علی مطهری، خواستار برخورد مسئولان با عوامل این حادثه شدند.
 
در همین زمینه کانون جوانان حزب اعتدال و توسعه نیز در نامه‌‌ای به استاندار فارس خواستار دلجویی از مطهری و شناسایی و برخورد با عوامل این حادثه شده‌ است.
 
به گزارش خرداد، در این نامه خطاب به دکتر احمدی استاندار فارس آمده است: از آنجا که جنابعالی در کسوت استاد حقوقدان و نماینده عالی دولت جمهوری اسلامی ایران در استان قدیم و قویم فارس، شناخته شده و مشغول به خدمتید، افتخاری ویژه و تکلیفی مضاعف در حفظ حقوق شهروندی و تامین امنیت عمومی آحاد جامعه‌ی فهیم فارس را بر عهده دارید و بدیهی است که این مهم، نسبت به صیانت از حرمت و امنیت شخصیت‌های مبارز و مبرز و اندیشمندان و سیاسیون و متفکران و مسوولین ملی و منطقه‌ای، تبلور و تجلی بیشتری دارد. آنچه روز گذشته در برخورد تهاجمی و ایذایی با جناب آقای دکتر علی مطهری نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به شهر شهیر و میهمان‌نواز شیراز، پیش آمد، هیچ سنخیتی با آوازه‌ی بلند آن دیار متمدن و مومن و آزادیخواه و رسم مهمان‌نوازی نداشت و یقیناً موجب خدشه بر اعتبار سیاسی و فرهنگی و اجتماعی مسوولین محترم استان و در راس آن، جایگاه حضرتعالی و همکارانتان بعنوان متولیان امر نظم و امنیت، خواهد شد. شما بهتر میدانید که وقوع چنین اقدامات خشونت‌گرايانه و غیرمنطقی، با کلیه قوانین و مقررات داخلی و بین‌المللی و اصول حقوقی و موازین
 
در بخش دیگری از این بیانه نوشته شده است: شرعی و مستقلات عقلی، مخالف و مغایر است و از طرفی، سهل‌انگاری در برخورد قانونی با چنین پدیده‌های شوم و مکرر، قابل توجیه نیست. لذا مصرانه از جنابعالی میخواهیم که نسبت به جبران مافات و شناسایی و دستگیری و تعقیب و محاکمه و مجازات عاملان و مسببان اقدام مذکور و پیش‌بینی و تدارک تمهیدات و اقدامات بازدارنده و پیگیری و اطلاع‌رسانی جامع و شفاف در خصوص ماوقع و دلجویی از مهمان عزیز مردم استان فارس، فرزند برومند استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری، جناب آقای دکتر علی مطهری، راهکار مقتضی و شایسته را اندیشیده و معمول و مبذول فرمایید و به علاوه شخصا" نيز به دليل كوتاهي در انجام وظايف قانوني تان از ايشان عذرخواهي نماييد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین