کد خبر: ۲۸۷۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴

گنبدهایی که مرکز جاسوسی امریکا هستند + تصویر

در این گزارش اشاره شده که "گنبدهای سفید" در نیوزیلند مرکز نظارت و رصد دستگاه اطلاعاتی امریکا برای پوشش کل منطقه شرق آسیا بوده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سایت "اینترسپت" که بخش مهمی از گزارش‌های مربوط به موضوع جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی امریکا را افشا کرده است در گزارش تازه خود از وجود مراکز جاسوسی امریکا در نیوزیلند خبر داده است. در این گزارش اشاره شده که "گنبدهای سفید" در نیوزیلند مرکز نظارت و رصد دستگاه اطلاعاتی امریکا برای پوشش کل منطقه شرق آسیا بوده‌اند. 
 
به گزارش خرداد، سایت "اینترسپت" با اشاره به اطلاعات تازه به دست آمده از اسناد فاش شده توسط "ادوارد اسنودن" مقاطعه کار پیشین آژانس امنیت ملی امریکا می‌نویسد:"در نیوزیلند گنبدبزرگ سفید و عجیب و غریبی در دره موسوم به "وایهوپای" وجود دارد که با سیم‌های خاردار تحت محافظت قرار دارد. در حال حاضر، اسناد اسنودن نشان می‌دهند که در این گنبد آژانس امنیت ملی امریکا با فناوری‌های پیشرفته به رصد تمام پیامک‌ها، ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی شهروندان ساکن منطقه اقیانوس آرام و آسیا پرداخته است." 

  
این سایت در ادامه اشاره می‌کند که اسناد اسنودن جزئیات بیشتری را درباره همکاری دستگاه اطلاعاتی نیوزیلند با آژانس امنیت ملی امریکا به منظور جاسوسی از کشورهای حوزه آسیا و اقیانوس آرام را نشان می‌دهند و در این باره می نویسد:"وایهوپای" بخشی از گروه ایستگاه‌های رصد استفاده‌شده توسط امریکا علاوه بر ایستگاه‌های ایران در داخل امریکا، بریتانیا، استرالیا و کانادا بوده است." 
 
این سایت همچنین اشاره کرده که اسناد فاش شده نشان می‌دهند که فناوری‌های الکترونیکی پیشرفته آژانس امنیت ملی امریکا در این مرکز توانایی جمع‌آوری سیگنال‌های ماهواره‌ای و تماس‌ها و پیامک‌های شخصی را داشته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین