کد خبر: ۲۸۷۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
مروری بر اخبار کار و تعاون در هفته‌ای که گذشت

از تعیین رقم دستمزد سال 94 تا تخفیف ویژه تعاونی‌های مصرف

اعلام تعیین رقم دستمزد سال 94 کارگران، تخفیف ویژه تعاونی‌های مصرف به مناسبت نوروز و صدور مجوز استخدام 4700 مربی فنی و حرفه‌ای از مهمترین اخبار هفته‌ای بود که گذشت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، طرح فروش بهاره با هماهنگی اتحادیه‌های تعاونی‌های مصرف سراسر کشور و در راستای افزایش سطح رفاه شهروندان به اجرا درآمده است.

به موجب این طرح شش اتحادیه تعاونی‌های مصرف محلی، فرهنگیان، کارگران (امکان)، کارکنان دولت (اسکاد)، سپه و شمس با اعمال تخفیف ویژه نوروزی ضمن خدمت رسانی به اعضای خود، اقلام و مایحتاج مورد نیاز و مصرفی عموم مردم را تا پایان اسفند ماه عرضه می‌کنند.

در از دیگر اخبار در صدر این هفته، صدور مجوز استخدام 4700 مربی فنی و حرفه‌ای بود.

به گفته پرند - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - آزمون استخدامی مربیان در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود و افرادی که نمره قبولی و حدنصاب لازم در این آزمون را کسب کنند، وارد دوره‌های پیشرفته مربیگری شده و جذب می‌شوند.

اعلام رقم نهایی دستمزد کارگران یکی از مهمترین خبرهایی بود که در هفته جاری انتشار یافت.

قرار است شورای عالی کار جمعه این هفته تصمیم نهایی خود درباره افزایش حداقل مزد کارگران را بگیرد و میزان افزایش بن خواربار و حق مسکن و افزایش پایه سنواتی کارگران را اعلام کند.

پیشتر نمایندگان کارگران و کارفرمایان در جریان برگزاری جلسات دستمزد شورای عالی کار به بیان مشکلات و طرح پیشنهادات خود در خصوص مزد 94 پرداخته بودند اما برخی گزارشها از اختلاف نظر میان دو گروه کارگری و کارفرمایی بر سر میزان افزایش دستمزد حکایت داشت.

به گفته فعالان کارگری در روزهای گذشته و در جلسه معاون روابط کار و نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی، دیدگاه دو طرف تا حدودی به هم نزدیک شده و انتظار می‌رود در جلسه نهایی شورای عالی کار رقم معقول و مورد رضایت طرفین تعیین و تصویب شود.

اما پرداخت عیدی بازنشستگان صندوق فولاد یکی دیگر از اخبار مهم این هفته بود.

عدم پرداخت حقوق و عیدی بازنشستگان فولاد طی هفته‌های اخیر به موضوعی حساسیت برانگیز تبدیل شده و تا طرح استیضاح وزیر کار پیش رفت.

صندوق فولاد یکی از چهار صندوق زیرمجموعه وزارت کار است که به دلیل انباشت مطالبات گذشته اکنون با چالش جدی مواجه شده است.

قائم مقام وزیر کار اخیرا از پرداخت عیدی بازنشستگان صندوق فولاد خبر داده و گفته است: با مجموعه تلاشهای صورت گرفته و استفاده از منابع داخلی وزارتخانه از جمله دو بانک توسعه تعاون و رفاه کارگران حقوق بازنشستگان فولاد به روز شده و تا پایان این هفته عیدی آنها نیز پرداخت خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین