کد خبر: ۲۸۷۶۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸

کنترل اندام مصنوعی با ذهن!

محققان مرکز پزشکی دانشگاه وین موفق به ارائه تکنیک کنترل اندام مصنوعی با ذهن شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آقتاب: به گزارش ایسنا، تکنیک کنترل ذهن اندام‌ها هنگامی اهمیت دارد که فرد معلول ارتباط عصبی با قسمت آسیب‌دیده را از دست داده باشد.

محققان دانشگاه وین پس از انجام آزمایش بر روی سه شخص معلول که ارتباط عصبی با اندام آسیب‌دیده را از دست داده بودند دریافتند که این افراد به طور شگفت‌انگیزی پس از انجام تمرینات فشرده قادر بودند تا اندام‌های مصنوعی خود را با ذهن کنترل کنند.

محققان ضمن اشاره به پیچیدگی‌های بسیار این شیوه درمانی افزودند: در این روش از سیگنال‌های عصبی باقی‌مانده در ناحیه گردن یا شانه افراد معلول برای دریافت فرمان عصبی استفاده می‌شود.

پروفسور ایدن روچ، متخصص مهندسی بیولوژیک دانشگاه وین اظهار کرد: هنگام ضربه شدید به قسمت سر و یا شانه اغلب اعصاب این ناحیه قطع شده و شخص دیگر قادر به کنترل قسمت‌های تحتانی محل آسیب‌دیده نیست.

در این روش با جذب سیگنال عصبی از طریق گیرنده‌های پوستی و همچنین پیوند ماهیچه‌ به قسمت‌هایی نظیر ساعد، بازو و مچ می‌توان به کمک تراشه‌های تقویت سیگنال پیام عصبی را به قسمت‌های آسیب‌دیده منتقل کرد و آنها را قادر به حرکت کرد.

از دیگر موفقیت‌های جالب توجه این تیم تحقیقاتی ارائه روشی برای کنترل مچ دست مکانیکی از طریق دریافت و قدرت بخشیدن سیگنال عصبی ارسالی از ذهن فرد است.

جزئیات بیشتر در مجله تخصصی The Lancet منتشر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین