کد خبر: ۲۸۷۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰

افتتاح 2 واحد از پروژه بزرگ زیست‌محیطی جنوب تهران توسط رییس‌جمهور

صبح امروز (شنبه) رئیس جمهور با حضور در تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران ضمن بازدید از این پروژه زیست‌محیطی، واحدهای 5 و 6 تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران را افتتاح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در تصفیه‌خانه جنوب تهران عملیات اجرایی 6 طرح بزرگ زیربنایی فاضلاب تهران نیز آغاز شد.

بر اساس این گزارش، طرح فاضلاب تهران برای افق 1410،جمعیتی بالغ بر 11 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و در 12 نقطه جغرافیایی شهر تهران 22 واحد تصفیه‌خانه ساخته شده و خواهد شد.

تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران یکی از مهمترین‌ آنهاست که در افق طرح 8 واحد با جمعیتی بالغ بر 4 میلیون و 200 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و منابع مالی 4 واحد آن از محل وام بانک جهانی با تضمین بازپرداخت شرکت فاضلاب تامین و در زمان دولت نهم و دهم به بهره برداری رسیده است که دو واحد از این 8 واحد از منابع دولتی و جاری احداث گردیده و جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 50 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و هم اکنون آماده افتتاح و بهره‌برداری است که مشخصات آن به شرح زیر است:

- میزان 82 میلیون متر مکعب پساب تولیدی در سال

- 16 هزار مگاوات تولید برق در سال

- 73 هزار تن لجن تثبیت شده در سال

- 320 هزار مشترک با جمعیتی حدود یک میلیون و 50 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش همزمان با این افتتاح، 600 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی در تهران با اعتباری بالغ بر 440 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که از مجموع 770 میلیارد تومان 10 درصد آن از منابع دولتی و بقیه از منابع جاری شرکت تامین شده است.

همزمان با افتتاح پروژه‌ی فوق 6 پروژه‌ی بزرگ طرح فاضلاب تهران نیز با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان آغاز می‌شود که این پروژه‌ها عبارتند از مدل 7 و 8 تصفیه خانه جنوب تهران، یک واحد تصفیه خانه با ظرفیت 504 هزار نفر در غرب تهران، 4 مدل تصفیه خانه فاضلاب جنوب غرب تهران، 4 مدل تصفیه‌خانه فاضلاب شمال غربی شهر تهران، 12 کیلومتر تونل جنوب غرب به قطر 3 متر با روش TBM و خط انتقال کمیل به قطر 2 متر و طول 5 کیلومتر.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین