کد خبر: ۲۸۷۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵

خشم اروپایی‌ها از نامه سناتورهای امریکایی به ایران

جمعی از وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و آن را مغایر با چشم‌انداز تعیین‌شده برای دستیابی به توافق هسته‌ای جامع با ایران دانسته اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: متحدان اروپایی امریکا نیز در انتقاد از تصمیم سناتورهای جمهوری‌خواه برای ارسال نامه به مقام‌های ایرانی به "باراک اوباما" رییس‌جمهوری آن کشور پیوسته‌اند. جمعی از وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و آن را مغایر با چشم‌انداز تعیین‌شده برای دستیابی به توافق هسته‌ای جامع با ایران دانسته اند.
 
به گزارش خرداد، روزنامه "واشنگتن پست" با انتشار گزارشی در این باره به واکنش مقام های اروپایی اشاره کرده و نویسته است:"فرانک والتر اشتاین مایر" در جریان دیدار خود از واشنگتن ضمن انتقاد از سناتورهای امریکایی اظهار داشت در صورتی که طرف ایرانی به ما بگوید که آیا شما می توانید با صرف یک نامه سرگشاده از پای میز مذاکره کنار روید ما چه پاسخی خواهیم داشت؟ اظهار داشت که موضوع مذاکرات هسته ای با ایران صرفا مسئله مربوط به سیاست داخلی امرکیا و نیست و تمام کشورهای عضو گروه 1+5 را در بر می گیرد."
 
واشنگتن پست در ادامه اشاره می کند که مقام های امریکایی و اروپایی هر دو در هفته های اخیر اظهار داشته اند که پیشرفت های زیادی در مذاکرات هسته ای صورت گرفته است. این روزنامه اشاره می کند که حتی پیش از سفر اشتاین مایر در روز پنجشنبه به امریکا، بریتانیا و فرانسه نیز درباره مداخلات کنگره امریکا در روند مذاکرات ابراز نگرانی کرده بودند. در پی این موضوع، "جرارد آرو" سفیر فرانسه یک دیپلمات فرانسوی پرتجربه اظهار داشته بود که اقدام اخیر سناتورها برای اروپایی ها شگفت انگیز بود."
 
واشنگتن پست در پایان به موضع "فیلیپ هموند" وزیر امور خارجه بریتانیا درباره این نامه اشاره کرده و می‌نویسد:"وزیر امور خارجه بریتانیا نیز ضمن ابراز نگرانی از تصمیم سناتورها اظهار داشته که در صورت تصویب ئقانون تحریمی جدید علیه ایران این موضوع می تواند "تاثیری غیر قابل منتظره بر رهبران ایران و مردم آن کشور" داشته باشدو به ضرر روند مذاکرات تمام شود."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین