کد خبر: ۲۸۷۹۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳

نخستین مقصد سفراستانی روحانی؛ سال۹۴

علیرضا رادفر اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، نخستین مقصد سفر استانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهور اسلامی ایران در سال 94 آذربایجان‌غربی است بنابراین لازم است اقدامات رسانه‌ای مورد نیاز برای پربار سازی این سفر مهم انجام گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: نخستین مقصد سفر استانی رییس جمهور اسلامی ایران در سال ۹۴ آذربایجان غربی است.

علیرضا رادفر ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های مکتوب و مجازی آذربایجان غربی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، نخستین مقصد سفر استانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهور اسلامی ایران در سال 94 آذربایجان‌غربی است بنابراین لازم است اقدامات رسانه‌ای مورد نیاز برای پربار سازی این سفر مهم انجام گیرد.

وی افزود: در این سفر برای مهمترین مسائل و مشکلات آذربایجان غربی تصمیم گیری می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به برخی مشکلات رسانه‌های استان گفت: دولت تلاش می‌کند بسترهای لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز را فراهم کند و همزمان تدابیری اندیشیده می‌شود تا روابط عمومی‌های ادارات و دستگاه‌های دولتی نیز تعامل بهتری با رسانه های مکتوب و مجازی داشته باشند.

وی با پرهیز دادن رسانه‌ها از بزرگنمایی یا کوچک انگاری رویدادها و سوژه ها تصریح کرد: رسانه‌ها چشم بیدار جامعه هستند و اگر این بیداری حفظ شود دیگر شاهد اختلاس‌ها و فسادهای چند هزار میلیاردی نمی‌شویم چون اساساً رسانه‌ها به سهولت می‌توانند معضلات اجتماعی و مشکلات دستگاه‌های دولتی را در اقصی نقاط کشور رصد کرده و در قالب آثار مختلف منتشر نمایند.

رادفر با اشاره به تفاوت‌های نقد منصفانه و تخریب رسانه‌ای گفت: اصولاً باید رسانه‌ها با تولید آثار مختلف، دولت و دستگاه‌های اجرایی را در اتخاذ تصمیمات صحیح کمک کنند و در این میان مسیر توسعه کشور و آذربایجان غربی از میان توسعه رسانه‌ای می‌گذرد، بنابراین دولت تلاش می‌کند در قالب آئین نامه‌ها و بخش‌نامه‌های مختلف بسترهای حمایتی از رسانه ها را گسترش دهد

وی با اذعان به برخی عقب ماندگی‌های آذربایجان غربی در تعدادی از شاخص‌ها اظهار امیدواری کرد بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های دولتی به قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی تبدیل شود تا با تغییر دولتها شیوه‌های حمایت از رسانه‌ها دچار مشکل و چالش‌های سلیقه‌ای نشود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: امروز امیدآفرینی در جامعه مهمترین وظیفه رسانه‌هاست چراکه تولید و انتشار اخبار منفی در برخی رسانه‌ها فقط به کاهش امید در میان مردم منجر می‌شود در حالیکه باید همیشه نقد منصفانه در کنار ارائه راهکار و بصورت مشفقانه در رسانه‌ها صورت پذیرد.

وی گفت: اصل در جامعه ما حفظ نظام اسلامی و حرکت در مسیر منافع ملی است بنابراین کلیه تحرکات و آثار رسانه ای باید با این اولویت انجام شود و پس از آن منافع استانی و شهرستانی مدنظر رسانه‌ها قرار گیرد.

رادفر ساماندهی آگهی‌های دستگاه‌های دولتی و توزیع قانونمند آن در بین مطبوعات را یک ضرورت برشمرد و گفت: به موازات رعایت این قانون از سوی ادارات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی باید خود مطبوعات و رسانه‌ها نیز ملزم به رعایت تعرفه مصوب دولتی در انتشار آگهی‌ها باشند تا قانون توزیع آگهی‌های دولتی بخوبی اجرا شود.

به گزارش تسنیم، وی تدوین میثاق‌نامه رسانه‌های آذربایجان غربی با هدف آسیب شناسی از وضعیت موجود و هدفگذاری برای دستیابی به توسعه و پیشرفت را یک ضرورت برشمرد و اظهار داشت: دولت معتقد به تکثر رسانه‌ها برای دستیابی به فواید حاصل از تضارب آراست بنابراین محدودسازی رسانه‌ها چه به لحاظ تعداد و چه به لحاظ محتوا در دستور کار قرار ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین