کد خبر: ۲۸۸۰۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
کار به جایی رسیده که با علی مطهری هم برخورد می‌شود

سید یاسر خمینی: دولت نباید از پرونده حمله به مطهری بگذرد

حالا وقتی که چنین شخصی که از خانواده ی بسیار محترمی هستند و پدرشان معلم و یکی از ایدئولوگ های جمهوری اسلامی هستند، نتوانند در فضایی متین عقاید خود را مطرح کنند، فکر می کنیم آیندگان بگویند «اگر قرار نیست ایشان سخنرانی نکند، پس چه کسانی قرار بود اینجا نظرات خود را بگویند؟».
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین سید یاسر خمینی چهره ی آرام و کم حرف بیت امام (ره) است، فرزند دوم مرحوم حاج سید احمد خمینی که به جز انتشار گاه و بیگاه تصاویرش در معدود مجالس سیاسی، تمایلی به حضور در رسانه ها ندارد. «یاسر خمینی» اما در نخستین گفت و گویی که با پایگاه خبری «انتخاب» انجام داده، لب به سخن می گشاید و به حادثه ی اخیر شیراز و حمله به دکتر علی مطهری، اشارات مختصری می کند.

به گزارش آفتاب، وی می گوید: این اقدام ناشایست باید توسط تمامی جریان های داخل نظام محکوم شود، این روش و منش، بارها امتحان شده و متاسفانه به قدری تکرار شده که گوش مان از شنیدن این خبرها عادت کرده است.

نوه امام (ره) با بیان این مطلب که «اکنون دیگر باید یک فکر اساسی نسبت به این گونه برخوردها داشته باشیم»، تصریح کرد: یک دانشگاه از یکی از نمایندگان ملت دعوت کرده تا ایشان در مورد مسائلی نظرات خود را مطرح کند، اما به واقع، نفس اینکه نماینده ای نتواند صبحت کند، اصلاً قابل دفاع نیست.

سید یاسر خمینی اضافه کرد: ایشان کسی است که پشتوانه رای ملت را دارد و نماینده مردم است. در دانشگاهی که طبیعتاً باید محل تضارب آرا باشد و نظرات مختلف را در آن مطرح کنند تا قشر جوان و تحصیلکرده با دیدگاه های مختلف آشنا بشوند و صواب را از ناصواب تشیخص بدهند، به نماینده ملت اجازه سخنرانی داده نشده است. آن هم در شرایطی که همیشه تاکید رهبر معظم انقلاب بر کرسی های ازاد اندیشی است، حتی ایشان به صورت ویژه گفتند که دانشگاه ها باید محلی برای تضارب ارا و کرسی های ازاد اندیشی باشد.

سید یاسر خمینی: چرا با وجود تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب بر وجود «کرسی های ازاد اندیشی در داانشگاهها»، با مطهری چنین برخوردی شد؟/ مطهری هم به اصولگرایان اعتراض دارد هم با اصلاح طلبان خط کشی دارد

او ادامه داد: حالا کار به جایی رسیده که با نماینده ای که در دیانت او هیچ شبهه ای نیست و دوست و دشمن نسبت به این موضوع و سلامت و تقوای آقای مطهری اشتراک نظر دارند، اینگونه برخورد می شود.

فرزند مرحوم حاج سید احمد خمینی در مورد شخصیت دکتر علی مطهری گفت: در مواضع گوناگونی که از سال ها پیش تا به امروز از ایشان شاهد بوده ایم، همواره خصیصه «شجاعت آقای مطهری» مثال زدنی بوده است.

وی با بیان اینکه «افکار و اندیشه های دکتر مطهری کاملاً مشخص است و بستگی به حوادث روز داشته و دارد»،  ادامه داد: آقای مطهری در حوادث مختلف شجاعانه نظرات خود را بیان کرده اند و بحمدالله حتی دشمنان هم هیچگونه تردیدی نسبت به شخصیت، تقوا و سلامتی ایشان، مطرح نمی کنند.

نوه حضرت امام (ره) اضافه کرد: حالا وقتی که چنین شخصی که از خانواده ی بسیار محترمی هستند و پدرشان معلم و یکی از ایدئولوگ های جمهوری اسلامی هستند، نتوانند در فضایی متین عقاید خود را مطرح کنند، فکر می کنیم آیندگان بگویند «اگر قرار نیست ایشان سخنرانی نکند، پس چه کسانی قرار بود اینجا نظرات خود را بگویند؟».

وی با اشاره به تصاویر و فیلم های منتشره از اتفاقات شیراز گفت: ظاهرا گروهی که به آقای مطهری حمله کرده اند، کاملا مشخص هستند.

سید یاسر خمینی با بیان این مطلب که «دولت نباید از این پرونده به راحتی بگذرد»، به ماجرای ظلم به یک زن یهودی در حکومت حضرت امیر (ع) اشاره کرده و گفت: طبیعتا زیبنده نیست که نه به یک زن یهودی، بلکه به یک نماینده ملت با پشتوانه رای ملت توهین شود.

یادگار امام (ره) در ادامه به دولت توصیه کرد که «به صورت ویژه نسبت به این حادثه حساسیت نشان دهد و موضوع را پیگیری کند تا به گذر زمان سپرده نشود»

سید یاسر خمینی: چرا با وجود تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب بر وجود «کرسی های ازاد اندیشی در داانشگاهها»، با مطهری چنین برخوردی شد؟/ مطهری هم به اصولگرایان اعتراض دارد هم با اصلاح طلبان خط کشی دارد

وی با تاکید بر این نکته که «از دولت به عنوان حافظ امنیت کشور، تنها تقاضای محکومیت نداریم، بلکه تقاضای رسیدگی داریم»، تصریح کرد: فکر می کنم احاد جامعه و توده مردم چشمشان به دولت است که از حقوق اولیه جامعه و ملت دفاع کند. اکنون، دولت نباید به محکوم کردن این حادثه اکتفا کند، بخصوص آنکه متاسفانه این اتفاقات یکی دو بار رخ نداده و سوابق دیگری از آنها شاهد بوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین سید یاسر خمینی در پایان گفت و گو با «انتخاب»، ابراز امیدواری کرد که «دولت موضوع را رسیدگی و مجرم را شناسایی کنند تا انشالله با معرفی شان به قوه قضائیه، این قضیه پایانی باشد برای چنین حوادث ناگواری که گاه و بیگاه، در کشور اتفاق می افتد»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
2
1
به نام خدا
اگر مرد مسلمان بر این واقعه دق کند به ناحق نمرده است
هیهات من الذله
هیهات من الذله
یا حسین ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین