کد خبر: ۲۸۸۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴

انتقال موادمنفجره با ربات دوزیست/تصاویر

یک شرکت آمریکایی از نوعی ربات نظارتی دوزیست و کروی‌شکل رونمایی کرده‌ که می‌تواند در دریا و خشکی حرکت کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این ربات که GuardBot نام دارد، قادر است بدون گیرکردن در میان گل‌ولای، شن و برف براحتی حرکت کند.

به گزارش ایسنا، سازندگان این ربات بر این باورند که می‌توان از آن برای همراهی‌کردن تیم‌های ویژه عملیاتی در مناطق جنگی یا حتی حمل‌کردن مواد منفجره به پایگاه دشمن استفاده کرد. ربان ابداعی می‌تواند با سرعت شش کیلومتر در ساعت بر روی آب حرکت کند و چگالی پایین به آن امکان شناورشدن می‌دهد. سامانه مزبور سپس قادر است با سرعت 32 کیلومتر در ساعت در طول ساحل حرکت کند.



ربات با استفاده از سیستم آونگ‌مانندی عمل می‌کند که به دلیل تغییریافتن مرکز گرانش، حرکت می‌کند؛ وزن این ربات 25 کیلوگرم اعلام شده و دوربین‌های آن به یک هدایت‌کننده از راه دور امکان مشاهده آنچه را که ربات می‌بیند، می‌دهد.

طراحی کروی، از بخش داخلی این ربات را محافظت می‌کند و شن و حتی گازهای خطرناک نمی‌توانند وارد آن شوند و به ابزار الکترونیکی آسیب وارد کنند.

ربات با استفاده از باتری با قابلیت ‌استفاده مجدد کار می‌کند و باتری آن بسته به نوع مأموریت از هشت تا 16 ساعت عمل می‌کند. همچنین شارژ مجدد باتری حدود سه تا چهار ساعت طول می‌کشد. دوربین‌های این سامانه به آن میدان دید 360 درجه ارائه می‌دهند و ربات می‌تواند محموله‌ای تا وزن دو کیلوگرم را حمل کند.



بر اساس اعلام شرکت سازنده، این ربات در اصل برای ماموریت‌های فضایی سیاره‌ای طراحی شده بود اما جهت استفاده بر روی زمین دوباره هدفمندی شد.

اندازه این ربات را می‌توان درجه‌بندی کرد و GuardBot می‌تواند تا 10 سانتی‌متر عرض داشته باشد یا این که اندازه آن تا 2.7 متر بزرگ شود. همچنین اندازه نمونه اولیه این سامانه 1.8 متر اعلام شده است.



یک اپراتور می‌تواند ربات را از راه دور کنترل کند و تیم علمی به دنبال خودکارکردن آن است به طوری که بتواند نقطه‌ای را بر روی نقشه رصد کند و خود به آنجا برود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین