کد خبر: ۲۸۸۱۱۵
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹

استفاده داعش از سلاح شیمیایی تائید شد

هر چه ائتلاف نیروهای علیه داعش، شکل جدی‌تر و مصرانه‌تری به خود می‌گیرد، این گروه تروریستی برای حفظ جایگاه خود و مقابله با این ائتلاف جهانی، دست و پای بیشتری می‌زند. مردم عراق پس از پشت‌سرگذاشتن سالها جنگ و خونریزی، حالا خود را در آستانه بحران دیگری یافته‌اند؛ آن‌ها مصرانه قصد بازپس‌گیری شهرهای خود از داعش را دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس بین‌الملل: ارتش داعش با 30 هزار نیروی نظامی موازی با فعالیت های آنلاین برای جذب نیروی بیشتر، درصدد افزایش تمامیت ارضی خود نیز است. این گروه که از مدت ها پیش طمع گسترش قلمروی فرمانروائی خود را در سر می پرورانده، دامنه حضور خود را در خاورمیانه و شمال آفریقا گسترش داده و اکنون تنها دریای مدیترانه آنها را از اروپا جدا می‌کند.

به گزارش «آفتاب» به نقل از واشنگتن پست، پس از تعرض داعش به موصل و تصرف چند استان عراقی و پیشروی آنها تا دروازه‌های بغداد، کربلا و نجف در جنوب و شمال و همین‌طور تعرض آنها تا دروازه‌های اربیل در اقلیم کردستان، نیروهای مردمی عراق با سازماندهی و مدیریت ارتش این کشور شروع به بازپس‌گیری این مناطق کرده‌اند.

این در حالی است که روز گذشته مقامات کرد عراق اعلام کردند که مدارکی را پیدا کرده‌اند که نشان از استفاده این گروه تروریستی از سلاح شیمیایی علیه نیروهای پیشمرگه دارد و به دنبال آن نیز مقامات عراق این ادعا را تائید کردند. نیروی امنیتی عراق در همان حال تلاش می‌کند تا بر شدت حملات خود علیه این گروه بیافزاید تا بتواند تکریت را از داعش بازپس‌ بگیرد. 

نیروهای عراقی که شامل نیروی نظامی این کشور، پلیس، نظامیان شیعی و سنی عراق هستند دست به دست یکدیگر داده‌اند تا در مقابل دشمن مشترک بایستند و خاک کشورشان را در مقابل جاه‌طلبی‌های این گروه حفظ کنند. آنها روز پنجشنبه وارد تکریت شدند و بر کنترل خود بر نواحی شمالی و جنوبی آن افزودند.

ابتدا تلاش شد تا اطراف بغداد و اربیل امن شود که این مرحله با موفقیت طی شد و در مرحله دوم در مناطق نزدیک کربلا هم گروه‌های تکفیری به عقب رانده شدند و پس از آن عملیات پاکسازی استان دیالی که در شمال شرق بغداد در نزدیکی مرزهای جمهوری اسلامی ایران قرار دارد هم آغاز شد.

داعش به منظور گسترش، دامنه فعالیت‌های خود به تازگی دو مدرسه برای آموزش زبان انگلیسی به فرزندان اعضای خارجی و غیر عرب خود در شهر "الرقه" سوریه افتتاح کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین