کد خبر: ۲۸۸۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸

بازگشت زندگی به کوبانی+تصاویر

پس از پایان ماه‌ها محاصره و درگیری کردها با عناصر داعش در کوبانی هزاران نفر از ساکنان آواره کوبانی به این شهر ویران شده بازگشته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش منابع کرد، از پایان محاصره کوبانی در شمال سوریه در نزدیکی مرز ترکیه و فرار عناصر داعش از این شهر هزاران نفر از آوارگان کرد به کوبانی بازگشته‌اند. آخرین گروه از آوارگان تا امروز طی هفته گذشته به کوبانی بازگشتند که نزدیک به 4000 نفر را تشکیل می‌دادند؛ شهری که به خاطر چهار ماه نبرد سنگین به یک ویرانه بدل شده است. داعش از سپتامبر سال گذشته میلادی با حمله به این شهر، سبب درگیری شدید در اطراف و درون این شهر، کشته شدن صدها نفر از مردم، تخریب مناطق مسکونی و آوارگی هزاران نفر شد.

در همین حال روز گذشته روزنامه ملیت ترکیه گزارش داد پس از پاکسازی کامل کوبانی از عناصر داعش توسط نیروهای کرد موسوم به یگان دفاع از خلق، تلاش ها برای بازگشت به زندگی روزمره در کوبانی ادامه دارد.

به گزارش این روزنامه از دوم مارس مدارس نیز در شهر کوبانی فعالیت خود را از سر گرفته و اکنون دانش آموزان در کوبانی با عبور از میان ویرانه هایی که جنگ در کوبانی بر جا گذاشته است در مدارسی که از جنگ به شدت آسیب دیده است درس می‌خوانند.

به گزارش فرارو، عکس های زیر که در آژانس عکس اندلس منتشر شده آخرین تصاویری است که از بازگشت زندگی به کوبانی منتشر شده است.















بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین