کد خبر: ۲۸۸۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
۵ رهبر سیاسی که خبر مرگ آن ها مخفی ماند

شایعه مرگ پوتین دستمایه طنزپردازی+تصویر

شایعات درباره علت عدم حضور "ولادیمیر پوتین" رییس‌جمهوری روسیه در مجامع عمومی از ابتلا به آنفولانزا تا درد کمر آغاز شد و در نهایت به طرح شایعه مرگ او ختم شد. موضوع مرگ "پوتین" تا جایی پیش رفت که عکس‌های طنزی درباره این موضوع نیز منتشر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خرداد، در حالی که شایعات درباره مرگ احتمالی "پوتین" ادامه دارند سایت بریتانیایی "اینترنشنال بیزینس تایمز" از پنج رهبر سیاسی جهان نام برده که مرگ شان در هاله‌ای از ابهام باقی ماند و اطرافیان آنان تصمیم گرفتند این موضوع را تا مدتی مخفی نگه دارند:
 
هوگو چاوز
در تاریخ 5 مارس سال 2013 میلادی به طور رسمی اعلام شد که "هوگو چاوز" رییس‌جمهوری پیشین ونزوئلا فوت کرده است. با این حال، "لیمزی سالازار" محافظ پیشین او در ماه فوریه اعلام کرد که چاوز دو ماه پیش از تاریخ اعلام رسمی مرگش درگذشته بود. در صورتی که ادعای او صحیح باشد این بدان معناست که دولت ونزوئلا اقدامی غیرقانونی را در مخفی نگهداشتن زمان واقعی مرگ چاوز انجام داده بود.
 
کیم جونگ ایل
هیچ کس زمانی که کیم جونگ ایل در سال 2009 میلادی از عرصه سیاسی کره شمالی محو شد را از یاد نمی‌برد. با این حال، خبر مرگ او دو سال بعد یعنی در سال 2011 میلادی منتشر شد. رسانه دولتی پیونگ یانگ اعلام کرد که بر اثر سکته قلبی در قطار فوت کرده است.
 

جوزف استالین
جوزف استالین پیش از سال 1953 میلادی به نظر می‌رسد که دچار عارضه جسمانی است. او در تاریخ 28 فوریه آن سال پس از تماشای فیلمی به خانه‌اش بازگشت و با چندین تن از رهبران بلندپایه تا ساعت 4 نیمه شب دیدار داشت. صبح او محافظش را خبر نکرد و تا ساعت 10 کسی وارد خانه نشد. محافظ استالین به جای آن که با پزشک تماس بگیرد با "بریا" رییس دستگاه اطلاعاتی شوروی و مرد شماره دو آن سیستم سیاسی تماس گرفت. همین موضوع سبب شد تا ده روز خبر رسمی اعلام زمان مرگ استالین به تاخیر بیفتد.
 
هوشه مین
هوشه مین رهبر ویتنام شمالی در تاریخ 2 سپتامبر سال 1969 میلادی دقیقا 24 سال پس از آن که او تاسیس جمهوری دموکراتیک ویتنام را اعلام کرد درگذشت. با این حال، ژنرال‌های نظامی و حلقه یاران اطراف او بدلیل آن که ویتنام در حال نبرد برای کسب استقلال از امریکا بود خبر مرگ را تا 48 ساعت پس از آن مسکوت گذاشتند.
 
ابوبکر شکائو
در سال 2009 میلادی پلیس نیجریه اعلام کرده بود که "ابوبکر شکائو" رهبر گروه بوکوحرام در نیجریه کشته شده است. با این حال، یک سال بعد ویدئویی منتشر شد که در آن گفته می‌شود شکائو اصل و واقعی زنده است. او گفت:"من می‌خواهم همه دنیا بدانند که با لطف خدا زنده‌ام." با این حال، اخبار ضد و نقیضی درباره مرگ او وجود داشت. در نهایت در مه سال 2014 پلیس نیجریه اعلام کرد که شواهد دقیقی نشان می‌دهند که رهبر بوکوحرام کشته شده است.
 
این در حالیست که در تاریخ 7 مارس امسال نواری صوتی منتشر شد که در آن رهبر بوکوحرام ائتلاف آن گروه با داعش را اعلام کرد و سبب شد تا زنده بودن یا نبودن او کماکان در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین