کد خبر: ۲۸۸۳۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳

واکنش بشار اسد به اظهارات جان کری

رئیس جمهوری سوریه در واکنش به تغییر موضع آمریکا در قبال بحران سوریه اعلام کرد اگر تغییر موضع کشورهای جهان درباره سوریه صادقانه باشد مساله مثبتی است.
آفتاب‌‌نیوز :
بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه این سخنان را در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر ایران و در واکنش به اظهارات اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا که گفته بود "درنهایت آمریکا مجبور خواهد شد با اسد مذاکره کند" ایراد کرد.

وی امروز (دوشنبه) یک روز پس از سخنان کری گفت: اگر تغییر موضع کشورهای جهان در قبال سوریه صادقانه باشد این مساله مثبت است و می‌تواند تاثیر خود را بر تحولات میدانی در سوریه نیز بگذارد.

وی گفت: ما در این مرحله به این گونه اظهارات گوش می‌دهیم و منتظر اقدامی عملی از سوی این کشورها هستیم و آن موقع است که تصمیم می‌گیریم.

اسد تاکید کرد: صحبت درباره آینده ریاست جمهوری در سوریه در حقیقت مربوط به مردم است و هر چیزی که از سوی کشورهای خارجی در این باره مطرح شود، تعیین کننده نیست. ما فقط به حرف‌های مردم سوریه گوش می‌دهیم نه هر چیزی که از سوی کشورهای خارجی مطرح شود و باید بگویم که هر آنجه که این کشورها مطرح می‌کنند بیهوده است.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه اعلام کرد، هرگونه تغییرات بین‌المللی در وهله اول باید با توقف حمایت‌های سیاسی از تروریسم و توقف ارسال سلاح برای تروریست‌ها صورت بگیرد آن وقت است که می‌توانیم بگوییم تغییری واقعی در مواضع این کشورها رخ داده است.

به گزارش ایسنا، اسد گفت: ما از همان اول گزینه‌ای جز دفاع از وطن و ملت خود نداشبیم و به این وظیفه عمل کردیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین