کد خبر: ۲۸۸۵۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۳

گزارشی از رویدادها و حوادث شب چهارشنبه آخر سال

خبرنگاران و عکاسان از عصر امروز با استقرار در محلات مختلف شهر تهران و همچنین برخی از مراکز درمانی از جمله بیمارستان فارابی و شهید مطهری نسبت به پوشش سریع خبری و تصویری رویدادها و حوادث مرتبط با شب چهارشنبه آخر سال اقدام می کنند.
آفتاب‌‌نیوز : * کاهش 50 درصدی گزارش های مردمی در تهران

به گزارش آفتاب و به نقل از ایرنا، فرمانده انتظامی تهران گفت که پایتخت در شب چهارشبه آخر سال، آرامش استثنایی را سپری کرد.

سردار حسین ساجدی نیا افزود: چهارشنبه شب کاهش چشمگیر تخلفات را شاهد بودیم به طوری که گزارش های مردمی به پلیس در مقایسه با سال گذشته بیش از 50 درصد کمتر شده بود.

وی گفت: در شب چهارشنبه نزدیک به هفت هزار تماس با سامانه فوریت های پلیسی( 110) به ثبت رسیده است.

وی افزود: آمار حواث و تلفات اورژانس و آتش نشانی تهران نیز از کاهش قابل توجه سوانح حکایت دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: شمار تخریب اماکن عمومی توسط هنجارشکنان بسیار اندک بود و تنها شیشه های یک بانک در شرق تهران شکسته شد که عوامل این کار توسط نیروهای پلیس تهران دستگیر شدند.

سردار ساجدی نیا، شمار هنجارشکنان دستگیر شده شب گذشته را بسیار اندک بیان کرد و افزود: تعداد خودروهای توقیفی و تخلفات خودرویی نیز نسبت به سال های گذشته با کاهشی چشمگیر همراه بود.

وی، به آسیب دیدگی سطحی دو تن از ماموران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در زمان انجام عملیات اشاره کرد و گفت: از تمام نیروهای پلیس تهران بزرگ که با حضور خود به تثبیت آرامش کمک کردند، قدردانی می کنم.

سردار ساجدی نیا، همچنین از خانواده ها و جوانان تهرانی که سبب شدند پایتخت شبی آرام را سپری کند، تشکر کرد.



حوادث چهارشنبه سوری 421 مصدوم و سه کشته برجای گذاشته است



مجتبی خالدی روز چهارشنبه افزود: آمار قطعی مربوط به تعداد مصدومان حادثه چهارشنبه سوری بیش از این رقم است و متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این حوادث سه نوجوان پسر 14، 17 و 18 ساله فوت کرده اند، ادامه داد: دو نفر از این فوتی ها در تهران و یک نفر نیز در گنبد بوده است.

خالدی تصریح کرد: همچنین وضعیت چهار نفر از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری وخیم است و اکنون در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی افزود: تاکنون قطع مچ دست و انگشتان 22 نوجوانان وجوانان نیز به اورژانس کشور اعلام شده است.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: بیشترین آمار مصدومان مربوط به شهرهای تهران و شیراز بوده است.



* 43 مصدوم تاکنون به بیمارستان تخصصی چشم فارابی منتقل شدند

پرویز نمازی مدیر روابط عمومی بیمارستان فارابی با اشاره به انتقال 43 مصدوم حوادث مرتبط با شب چهارشنبه آخر سال به این بیمارستان گفت: از این تعداد مصدوم 15 نفر که درصد سوختگی بالایی داشتند بستری و ما بقی بصورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

وی ادامه داد: 2 نفر از این مصدومان به دلیل شدت جراحات وارده به بخش مراقبت های ویژه منتقل شدند.

همچنین یک جوان 20 ساله نیز که بر اثر انفجار مواد محترقه از ناحیه چشم و دست مجروح شده بود برای انجام عمل پیوند دست به بیمارستان حضرت فاطمه (س) انتقال یافت.



*انفجار مواد محترقه در ساختمان مسکونی تهران چهار مصدوم برجا گذاشت


جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه دریک ساختمان مسکونی خبرداد و گفت: این انفجار چهار مصدوم بر جاگذاشت و به دلیل سوختگی توسط اوژانس تهران به بیمارستان منتقل شدند.

وی فزود: ساعت 21 و 16 دقیقه انفجار یک ساختمان مسکونی در خیابان خرمشهر شمالی (کوچه سلطان پور) به سامانه 125 اعلام شد که ایستگاههای آتش نشانی 5 و 52 به همراه یک گروه نجات به محل اعزام شدند.

وی بیان کرد: محل حادثه در قسمت پارکینگ یک ساختمان سه طبقه رخ داده بود که سه نفر در حال کار کردن با مواد محترقه بودند.

وی اضافه کرد : در این حادثه چهار نفر دچار سوختگی و آسیب دیدگی شدند و هم اکنون محل حادثه در حال ایمن سازی است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: دونفر از این حادثه دیدگان مرد و 2نفر زن هستند.

وی افزود: حال یکی از مصدومان به دلیل سوختگی شدید وخیم است.



*یکی دیگر از مصدومان حادثه نعمت آباد جان باخت

سید سعید شریف زاده مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد که یکی دیگر از مصدومان انفجار یک مجتمع مسکونی در منطقه نعمت آباد تهران بر اثر شدت جراحات وارد درگذشت .

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران عصر امروز از انفجار یک مجتمع مسکونی در منطقه نعمت آباد خبر داد و گفت که در این حادثه یک نوجوان 15 ساله جان خود را از دست داد و دو نفر دچار سوختگی شدند.

جلال ملکی روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت 14.30 حادثه انفجار در یک مجتمع مسکونی در منطقه نعمت آباد به سامانه 125 اعلام شد که ایستگاه 81 آتش نشانی به محل اعزام شد.

وی بیان کرد: دو نوجوان 15 ساله در پشت بام این مجتمع مسکونی در حال تهیه مواد محترقه بودند که به طور ناگهانی این مواد منفجر شد.

وی گفت: شدت انفجار به حدی بوده که یکی از این دو نوجوان از پشت بام به پایین ساختمان پرتاب شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطر نشان کرد: به تشخیص عوامل اورژانس این نوجوان تهرانی بدلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده و دو نفر دیگر به دلیل سوختگی تحویل عوامل اورژانس شدند.

وی اضافه کرد: هم اکنون آتش نشانان مشغول ایمن سازی محل هستند.

در زمان حاضر یک هزار اکیپ آتش نشانی در نقاط مختلف شهر تهران مستقر هستند و همچنین آمبولانس های اورژانس تهران در بیش از 100 نقطه شهر تهران مستقر شده اند.



* سوختگی شدید یک شهروند تهرانی بر اثر انفجار نارنجک دستی


مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گفت: انفجار نارنجک دستی(ماده محترقه) موجب مصدومیت و سوختگی شدید یک شهروند 46 ساله تهرانی شد.

حسن عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ساعت 17 امروز وقوع این حادثه به سامانه 115 اورژانس اعلام شد که یک تیم امدادی به محل حادثه در خیابان ملاصدرا اعزام شد.

وی اضافه کرد: فرد حادثه دیده که دچار سوختگی شده بود برای ادامه مراحل درمانی توسط عوامل اورژانس به بیمارستان شهید مطهری اعزام شد.

به گفته وی، 100 دستگاه آمولانس به منظور امدادرسانی به مصدومان احتمالی حوادث شب چهارشنبه آخر سال در بیش از 130نقطه شهر تهران مستقر شده اند.



* روابط عمومی بیمارستان مطهری: پسربچه مصدوم در اثر انفجار مواد محترقه تحت درمان است

پرویز نمازی ، مدیر روابط عمومی بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری تهران گفت: پسربچه ای 14 ساله دراثر انفجار مواد محترقه دچار آسیب دیدگی جدی شده است و کادر پزشکی و پرستاری این بیمارستان در زمان حاضر در حال مداوای وی هستند.

نمازی در گفت و گو با خبرنگار مستقر در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری افزود: این پسربچه که به همراه دوستان خود مشغول تهیه مواد محترقه بود با انفجار ناگهانی این مواد دچار آسیب دیدگی جدی شد.

وی گفت: ماموران اوژانس تهران پسربچه یاد شده را از محل حادثه به بیمارستان منتقل کردند که سریع تحت مداوا قرار گرفت و فعالیت های درمانی برای وی آغاز شد.

نمازی افزود: با تحت درمان قرار گرفتن این مصدوم ، مشخص شد که وی ، 70 درصد دچار سوختگی شده و نه تنها اندام وی که چشم هایش هم آسیب جدی دیده است.

وی با اشاره به اینکه فعلا این پسربچه در بخش مراقبت های ویژه قراردارد گفت: دقایقی پیش هم سه حادثه دیده دیگر به اورژانس مراجعه کردند که یکی از آنها دچار 50 درصد سوختگی شده است .



* دو مصدوم به بیمارستان فارابی منتقل شد


دو مرد جوان که براثر انفجار موادمحترقه دچار مصدومیت شده اند برای مداوا به بیمارستان فارابی تهران منتقل شدند.

یکی از این مصدومان از ناحیه چشم و کمر دچار آسیب شده که برای مداوا دراین مرکز درمانی بستری شد.

دیگر مصدوم نیز به صورت سرپایی درمان و مرخص شد.



*دو اصله درخت در خیابان بهار تهرانپارس در آتش سوخت


تعدادی از جوانان در خیابان بهار تهرانپارس ( شهید حسینی) با روشن کردن آتش و استفاده از مواد آتش زا، موجب سوختن دو اصله درخت شدند.

ماموران آتش نشانی با به موقع در محل آتش را خاموش کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
3
3
اون شهروند 46 ساله باید نارنجک تو سرش میترکید . شرم آوره مرده گنده
حیران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
0
3
100دستگاه آمبولانس در130نقطه؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین