کد خبر: ۲۸۸۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵

فرار رئیس‌جمهور یمن به مکانی امن

منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن اخیرا با حمایت برخی کشورهای عربی به عدن گریخت و با هدف تجزیه کشور در آنجا دولتی مستقل را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :  'عبد ربه منصور هادی' رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن پس از حمله موشکی به کاخ ریاست جمهوری در عدن ؛ به مکان امنی منتقل شد.

به گزارش پایگاه خبری الحدث، 'عبد ربه منصور هادی' پس از حمله موشکی یک جنگنده به کاخ ریاست جمهوری عدن (محل اقامت وی) به مکان امنی برده شد.

براساس این گزارش ؛ موشک های شلیک شده به ساختمان کاخ ریاست جمهوری اصابت نکرده و در دریا فرود آمدند و جنگنده هایی که بر فراز مجتمع کاخ ریاست جمهوری درحال پرواز بودند، با حملات ضدهوایی از منطقه دور شدند.

** استاندار شهر لحج یمن از سوء قصد جان سالم به در برد

شبکه خبری المیادین گزارش داد که احمد المجیدی استاندار شهر لحج واقع در250 کیلومتری صنعا پایتخت که در کمین افراد مسلح گرفتار شد، از سوء قصد جان سالم به در برد.

بر اساس این گزارش ؛ وی در حال حرکت به طرف شهر عدن بود که مورد سوء قصد قرار گرفت. در این حمله یکی از همراهان وی کشته شد.

** کشته شدن 5 نیروی نظامی در استان لحج

المیادین گزارش داد: در درگیری نیروهای امنیتی با عناصر مسلح در استان لحج، 5 نیروی نظامی جان خود را از دست دادند.

براساس این گزارش، درگیری های مسلحانه صبح امروز میان نیروهای امنیتی ویژه وابسته به جنبش مردمی انصارالله و نیروهای وابسته به هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن در اطراف فرودگاه عدن رخ داد.

این درگیری ها در نهایت منجر به اشغال فرودگاه عدن و مقر نیروهای امنیتی ویژه یمن در این شهر جنوبی به دست نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی شد.

منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن اخیرا با حمایت برخی کشورهای عربی به عدن گریخت و با هدف تجزیه کشور در آنجا دولتی مستقل را اعلام کرد.

وی با پشتیبانی مالی و نظامی گسترده برخی کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس قصد دارد در بخش جنوبی یمن دولت تشکیل دهد و با جنبش مردمی انصارالله که صنعا پایتخت یمن را در اختیار دارد، مقابله کند.

به گزارش ایرنا، جنبش مردمی انصارالله پس از ماه ها تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در یمن، از تابستان سال گذشته میلادی برای مبارزه با فساد و تروریسم، کنترل صنعا پایتخت این کشور را بدست گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین