کد خبر: ۲۸۸۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵

2خواستگار جنایتکار قصاص شدند/یکی از قاتلان،با وانت،دختر موردعلاقه اش را زیر گرفته بود

حکم قصاص دو خواستگار شکست‌خورده که در جنایت‌های جداگانه مرتکب قتل سه دختر در جیرفت شده بودند، در ملأعام اجرا شد.
آفتاب‌‌نیوز : در این جنایت ها دو خواهر دوقلو در تصادف عمدی و دختر هفده ساله ای با ضربه چاقو در جیرفت کشته شدند.

به گزارش جام جم، رسیدگی به نخستین پرونده از صبح یازدهم بهمن امسال همزمان با گزارش تصادفی به پلیس در دستور کار ماموران پلیس جیرفت قرار گرفت.

فرزانه و فرشته خواهران دوقلوی روستای دهپش شهرستان جیرفت، ساعت 7 صبح از خانه خارج شدند تا به مدرسه بروند که ناگهان خودروی وانتی از پشت سر با آنها تصادف کرد. بررسی صحنه تصادف نشان می داد راننده از مسیر اصلی خارج شده و پس از رفتن به مسیر مخالف با دو دختر هفده ساله برخورد کرده است.

دو خواهر به بیمارستان منتقل شدند که فرزانه خیلی زود تسلیم مرگ شد اما فرشته به بیمارستانی در کرمان انتقال یافت و با رضایت خانواده اش اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شد.

بررسی صحنه تصادف نشان داد راننده وانت به صورت عمدی با دو خواهر تصادف کرده است. از سوی دیگر تحقیقات نشان داد راننده چند ماه پیش خواستگار فرشته بوده که حتی جواب بله را از خانواده اش گرفته بود، اما خانواده دختران دوقلو بعد از مدتی به دلیل رفتارهایی که از پسر جوان سر می زد، منصرف شده و به وی و خانواده اش اعلام کرده بودند دخترشان تمایلی برای ازدواج با پسر آنها ندارد.

خانواده فرزانه و فرشته در تحقیقات پلیسی اعلام کردند مظنون حادثه بعد از شنیدن جواب منفی مزاحمت هایی داشته تا جایی که به تهدید آنان دست زده که ابتدا حرف هایش را جدی نمی گرفتند و وقتی دیده اند وی سماجت به خرج می دهد حتی دو روز دخترانشان به مدرسه نرفته اند. با توجه دلایل موجود راننده جوان به اتهام قتل عمد دستگیر و پرونده اش برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان کرمان فرستاده شد.

قتل دختر دانش آموز در خانه


در دومین پرونده دختر هفده ساله جیرفتی با ضربه های چاقوی خواستگار شکست خورده به قتل رسید. نوزدهم بهمن زهرا بعد از تعطیل شدن مدرسه، به خانه شان در یکی از محله های جیرفت آمد اما والدینش حضور نداشتند.

دختر نوجوان در حال درس خواندن بود که خواستگار سابقش از بالای دیوار وارد خانه شان شد. پسر جوان از زهرا خواست درباره جوابش تجدیدنظر کند، اما دختر دانش آموز از او خواست از آنجا برود و هیچ وقت به او فکر نکند. جوان خواستگار که از شنیدن جواب رد عصبانی شده بود، به سمت زهرا رفت و او را با ضربه های چاقو هدف قرار داد. او وقتی به خودش آمد دختر مورد علاقه اش دیگر نفس نمی کشید، به همین دلیل دست به خودکشی زد.

وقتی خانواده زهرا به خانه آمدند با این صحنه هولناک روبه رو شده و موضوع را به پلیس و اورژانس اطلاع دادند. امدادگران اورژانس پس از حضور در محل، اعلام کردند دختر نوجوان جان باخته است اما پسر خواستگار زنده است که او به بیمارستان انتقال یافت.با نجات پسر جوان از مرگ، او تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل دختر مورد علاقه اش اعتراف کرد. پرونده این جنایت نیز با صدور کیفرخواست به اتهام قتل به دادگاه کیفری استان فرستاده شد.

حکم قصاص

دو خواستگار شکست خورده پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان کرمان به قصاص محکوم شدند که حکم مجازات آنها در دیوان عالی کشور تائید شد. صبح دیروز دو پسر جوان در ملأعام به دار مجازات آویخته شدند.

مجید رستمی، دادستان جیرفت در حاشیه اجرای حکم دو قاتل با بیان این که در طول این مدت پیگیری های زیادی برای تسریع در روند به نتیجه رسیدن پرونده در کمال سلامت و سرعت صورت گرفت، عنوان کرد: حکم مجازات پس از تائید دیوان عالی کشور و استیذان رئیس قوه قضاییه اجرا شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین