کد خبر: ۲۸۸۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹

عراقچی: مذاکرات چهارشنبه هفته آینده از سرگرفته می‌شود

یک عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان گفت: برای هماهنگی‌های بیشتر و رایزنی وزیران خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی مذاکرات هفته آینده چهارشنبه از سر گرفته می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : سیدعباس عراقچی اعلام کرد: در چند روز گذشته مذاکرات بسیار جدی و فشرده‌ای بین هیات‌های ایران و 1+5 صورت گرفت.

وی ادامه داد: اما اکنون زمانی است که نیاز به رایزنی‌ها و هماهنگی‌های بیشتری وجود دارد و به همین منظور وزیران خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی روز شنبه در برلین با یکدیگر دیدار می‌کنند و در ایام نوروز مذاکرات مجددا روز چهارشنبه هفته آینده؛ 5 فروردین از سرگرفته خواهد شد.

ساعاتی قبل نیز وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است و داریم بحث می‌کنیم و انتخاب‌های مختلفی برای ادامه مذاکرات داریم.

به گزارش ایسنا محمدجواد ظریف ادامه داد: ما رسیدیم به نقاط حساس که برای هر موضوع یکی دو نکته باقی مانده است و این یکی دو نکته هم سخت‌ترین موارد است.

ظریف در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که تا پایان روز جمعه به نتیجه مشخصی خواهیم رسید و تفاهم بر سر راه حل ها به دست خواهد آمد یا به روزهای آینده موکول می‌شود؟ گفت: هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

ظریف این اظهارات را بعد از نشست صبح با کری که کمتر از یک ساعت به طول انجامید در جمع خبرنگاران ایرانی گفت.

قرار بود مذاکرات این هفته تا 29 اسفند در هفته جاری برگزار شود، اما پنج شنبه شب منابع نزدیک به مذاکرات و نیز رسانه‌های غربی از سفر وزیران خارجه سه کشور اروپایی به لوزان خبر دادند و به این شکل اعلام شد که مذاکرات برای یکی دو روز دیگر با توجه به ورود وزیران خارجه سه کشور اروپایی تمدید می‌شود. اما بعد از دیدار ظریف و کری که صبح روز جمعه برگزار شد، اخبار غیررسمی مبنی بر این که سفر وزیران خارجه اروپایی به لوزان معلق شده است، منتشر شد.

هم‌چنین منابع نزدیک به هیات ایرانی اعلام کردند که چنانچه احساس کنیم جمع‌بندی لازم در این دور انجام نمی‌شود و با توجه به رایزنی‌هایی که قرار است میان گروه 1+5 صورت گیرد، به کشور باز می‌گردیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین