کد خبر: ۲۸۹۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

دولت تدبیر و امید ، همراه و همدل با مردم

سفر اعضای عالیرتبه دولت تدبیر و امید به مناطق مختلف کشور که با هدف تدبیر امور از نزدیک و گره گشایی از مشکلات مردم انجام می شود، نشان همدلی و همراهی آنان با مردم اقصی نقاط کشور نیز هست؛ مردمی که به تدابیر دولتمردان امید بسته و چشم به آینده ای بهتر دوخته اند.
آفتاب‌‌نیوز : در این سفرها، دولتمردان با اقدامات و تدابیر خود برای گره گشایی از مشکلات مردم، ضمن دمیدن روح امید در آنان و در تعاملی دوسویه، خود نیز انرژی و انگیزه بیشتری برای خدمت پیدا کرده و همسو با مردم برای رسیدن به آینده ای بهتر، تلاش می کنند.

گروه اخبار استانهای خبرگزاری جمهوری اسلامی مجموع سفرهای اعضای دولت تدبیر و امید به مناطق مختلف کشور در هفته گذشته را که در حقیقت بازتاب تدابیر آنان برای گره گشایی از مشکلات مردم و حضور در صحنه عمل است، در قالب یک بسته خبری به صورت خلاصه و فشرده در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

* شنبه - بیست و سوم اسفند - مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست شورای برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: گردشگری حلال، مورد توجه گردشگران مسلمان است و با توجه به ظرفیت های فرهنگی، مذهبی و تاریخی کشورمان، ایران اسلامی می تواند جوابگوی تقاضای گردشگران در این زمینه باشد و به کانون اصلی 'گردشگری حلال' در جهان تبدیل شود.

وی در تعریف گردشگری حلال گفت: ذبح حلال و اسلامی، تامین غذای حلال، مصرف نکردن مشروبات الکلی و رعایت شوون اخلاقی و دینی و وجود اماکن مذهبی از مولفه های گردشگری حلال است.

سلطانی فر یادآور شد: 70تا 80 درصد از ظرفیت گردشگری حلال در کشور فراهم است و باید زیر ساخت های تفریحی و مجتمع ها نیز برای زنان کشورهای اسلامی فراهم شود.

سلطانی فر در سفر خود به چهار محال و بختیاری از افزایش ورود گردشگران خارجی به ایران در دوران دولت یازدهم خبر داد و افزود: میزان ورود گردشگران خارجی با توجه به درخواست روادید اتباع کشورهای اروپایی برای سفر به ایران در تعدادی از کنسولگری ها، با رشد چهار برابری همراه شده است.

وی همچنین از فزایش تقاضای سرمایه گذاری خارجی در بخش گردشگری ایران خبر داد و گفت: سرمایه گذارانی از کشورهای ترکیه، فرانسه، ایتالیا و کشورهای عربی برای سرمایه گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده اند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از طرح مجموعه تفریحی گردشگری 'هفشجان' شهرستان شهرکرد نیز از اجرای 950 طرح سرمایه گذاری در بخش گردشگری کشور خبر داد و گفت: این تعداد طرح شامل ساخت هتل، مجتمع های اقامتی و تفریحی و دیگر مراکز مورد نیاز گردشگران، با سرمایه گذاری 200 هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در حال اجراست.

* - رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از مجموع 193 هزار مقاله علمی کشور در بانک اطلاعاتی « آی اس آی»، 61 هزار مورد آن معادل 30 درصد مربوط به علوم پزشکی است و از 245 هزار مقاله کشور ایران که در بانک اطلاعاتی اسکوپوس به ثبت رسیده 32 درصد آن به پزشکی اختصاص دارد.

وی تربیت نیروی انسانی را یکی از اهداف این وزارتخانه در دانشگاه های علوم پزشکی دانست و با تاکید بر ضرورت تلاش در زمینه تحقیق و پژوهش، یادآور شد: پیشرفت علمی و پروهشی از رسالت های مهم دانشگاه ها است.

* - امیر رضا خادم معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان در جریان بازدید از محل احداث هتل اقامتی ورزشکاران شهر نیر در استان اردبیل، گفت: سه هزار و 500 طرح ورزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد که در بودجه سال آینده اعتبار اندکی برای تکمیل آنها پیش بینی شده، درحالی که 80 هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های ورزشی نیمه تمام کشور نیاز است.

وی گفت: تمام تلاش خود را با توجه به محدودیت منابع اعتباری دولتی در اجرای طرح های ورزشی به کار می گیریم تا از ظرفیت و توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

* - یکشنبه - بیست و چهارم اسفند - کاظم جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری در حاشیه اجرای عملیات کمربند سبز در کازرون استان فارس در گفت و گو با ایرنا گفت: وجود هفت و نیم میلیون هکتار بیابان در ایران از عوامل مهم ایجاد توفان های شن و ریزگردهاست که باید قبل از تبدیل شدن این بیابان ها به کانون های بحران، با اجرای طرح های بیابان زدایی آنها را مهار کرد.

وی گفت: سازمان جنگل ها ومراتع در برخی از مناطق از جمله مرکز و شرق کشور در اجرای عملیات بیابان زدایی موفق به انجام فعالیت هایی شده که ضروری است این روند همچنان تداوم یابد.

وی با بیان اینکه امسال اعتبار این سازمان در بخش بیابان زدایی به 600 میلیارد ریال افزایش یافت درحالی که سال 92 این رقم 300 میلیارد ریال بود، افزود: اگر چه اعتبار اجرای طرح های بیابان زدایی در سال 93 به دو برابر افزایش یافته است، ولی هنوز کافی نیست.

* - دوشنبه - بیست و پنجم اسفند - معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان سفر یک روزه به استان ایلام در جمع خبرنگاران گفت: شورای عالی محیط زیست طرح های ملی و استانی مختلفی برای جلوگیری از افزایش خشکیدگی و تخریب درختان بلوط نهایی کرد و اعتبارات لازم برای آن در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم توجه خاص و ویژه ای به موضوع محیط زیست و حفظ آن و نیز احیای جنگل های بلوط منطقه زاگرس دارد و در این زمینه طرح های خوبی در دست پیگیری و اجراست و احیای جنگل های بلوط و جلوگیری از روند افزایش آسیب های چند سال اخیر به این جنگل ها در دستور کار دولت قرار گرفته است.

ابتکار در بازدید از گنجینه تاریخ طبیعی استان ایلام نیز با اشاره به پیشرفت فیزیکی 95 درصدی این موزه که شامل بخش های پستانداران، خزندگان، پرندگان، گیاه شناسی، رینگ اصلی حیات وحش، تالار توالی و تکامل حیات وحش و جانوران و انواع فسیل از دوره های مختلف زمین شناسی است، بر تکمیل آن تا هفته محیط زیست در خرداد سال آینده تاکید کرد.

در سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست به ایلام، تفاهم نامه همکاری میان استانداری ایلام و سازمان حفاظت محیط زیست نیز به امضای معصومه ابتکار و محمدرضا مروارید استاندار ایلام رسید.

این تفاهم نامه حفاظت، احیا و بازسازی طبیعت گردی، آموزش و پژوهش و مشارکت جوامع محلی را مورد تاکید قرار داده و تصویب و پایدار نمودن اعتبار برای اجرای برنامه های طرح مدیریت مناطق و تامین زیرساخت های تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام توسط استانداری و مشارکت جوامع محلی در اجرای این برنامه ها از بندهای مهم آن است.

معاون رییس جمهوری در دیدار با نمایندگان انجمن های مردم نهاد و جمعی از دانشگاهیان استان ایلام نیز گفت: نگاه دولت یازدهم از آغاز فعالیت بر پایه حفظ اصول زیست محیطی بوده و تا کنون در این زمینه به اجرای وعده ها پایبند بوده و علاوه بر آن، توجه به فضای اجتماعی سالم و آزاد، حضور افکار گوناگون در جامعه و دریافت انتقادهای سازنده از گروه های مخالف نیز از نکات مورد توجه دولت تدبیر و امید بوده است.

ابتکار در نشست شورای اداری استان ایلام نیز گفت: به همان میزان که جنگ و تروریسم آینده بشر را تهدید می کند، بی توجهی به محیط زیست نیز تهدیدی برای آینده بشری است؛ مساله محیط زیست فقط مختص به ایران نیست بلکه اکنون شکل جهانی پیدا کرده و بعد از مباحث مربوط به صلح که مهمترین مساله جهان است، موضوع محیط زیست قرار دارد.

* - سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در آیین طرح ویژه مشترک ترافیکی، خدمات پزشکی و ایمنی سفرهای نوروزی در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره)، از به کار گیری 15 دستگاه آمبولانس هوایی «بالگرد» در طرح ویژه نوروزی برای امدادرسانی به مسافران خبر داد.

وی افزود: در این عملیات بزرگ همچنین چهارهزار و 270 دستگاه آمبولانس و نیز دو دستگاه آمبولانس دریایی کار خدمات رسانی به مسافران نوروزی را در سراسر کشور به عهده خواهند داشت.

* - مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه مانور بزرگ کنترل ترافیک نوروز 94 در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران گفت: یک هزار و 100 هتل و همچنین 570 هتل آپارتمان در سراسر کشور برای پذیرش و ارائه خدمات به مسافران نوروزی آماده شده اند.

وی با بیان اینکه هتل ها و هتل آپارتمان های کشور تنها 10 درصد از تقاضای مسافران نوروزی را پاسخ می دهد، افزود: 90 درصد از مسافران نوروزی در مدارس آموزش و پرورش و کمپین های اقامتی اسکان می یابند و با توجه به رویکرد رییس جمهوری برای توسعه گردشگری، سال آینده از منابع صندوق توسعه ملی برای افزایش هتل ها استفاده می شود.

سلطانی فر با تاکید بر اینکه تمام امکانات دولت برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی بسیج شده، اظهار کرد: ستادهای هماهنگی سفر در سراسر کشور از 25 اسفندماه، عملیات خدمات رسانی خود را آغاز کرده اند.

* - علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سفر خود به سمنان گفت: افزایش جمیعت دانش آموزی در رشته علو تجربی، امکان قبولی در آزمون سراسری در این رشته را به 50 درصد کاهش داده است و امیدواریم با اجرای طرح توازن در چند سال تحصیلی، ورود دانش آموزان به این رشته کنترل شود و کاهش یابد.

وی که در آیین تجلیل از بیش از 200 دانش آموز موفق استان سمنان دارای رتبه برتر در آزمون سراسری و جشنواره های علمی حضور یافته بود، افزود: شانس قبولی در دانشگاه برای دانش آموزان رشته ای مانند ریاضی و فیزیک در دوره متوسطه اکنون 110 درصد است.

* - مرتضی رئیسی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور درحاشیه گشایش دو مدرسه بنیاد برکت درشهرستان ساوجبلاغ استان البرز در گفت وگو با ایرنا از ساخت 422 مدرسه توسط بنیاد برکت درمناطق محروم کشور خبر داد و گفت: این بنیاد درمجموع طی سال های اخیر، ساخت 600 مدرسه را در مناطق مختلف کشور متقبل شد که 422 مدرسه به بهره برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل نیاز کشور به فضای آموزشی بیشتر، بخصوص در استان های مهاجر پذیر همچون البرز، نیاز به حمایت و پشتیبانی بنیاد برکت داریم.

* - محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان در سنندج گفت: نگاه دولت تدبیر و امید، باور به جوانان و افزایش مشارکت اجتماعی آنها با استفاده از توانمند سازی جوانان است و با افزایش مشارکت اجتماعی جوانان، از بسیاری از آسیب های این قشر می توان پیشگیری کرد.

وی گسترش سازمان های مردم نهاد را یکی از راه های افزایش مشارکت اجتماعی دانست و اظهار کرد: از پنج هزار سمن فعال در پایان دولت اصلاحات، دولت تدبیر و امید 197 سمن را در زمان آغاز به کار خود، تحویل گرفت.

* - سه شنبه - بیست و ششم اسفند - سفر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان به عسلویه در استان بوشهر و بهره برداری رسمی از فاز 12 پارس جنوبی به عنوان بزرگترین و ایرانی ترین فاز پارس جنوبی، مهمترین رویداد حوزه اقتصادی کشور در این روز محسوب می شود.

رییس جمهوری در آیین بهره برداری رسمی فاز 12 پارس جنوبی در عسلویه بوشهر با بیان این که کسی نمی تواند امید و تدبیر ما را تحریم کند، گفت: اراده، ایمان، ایثار و فدارکاری ملت ایران تحریم بردار نیست اگرچه سختی هایی وجود دارد، اما راه را ادامه می دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی افزود: خوشحالم همزمان که تیم هسته ای ایران در سوییس مشغول مذاکره است و همچنین مقارن با 29 اسفند ماه سالگرد روز ملی شدن صنعت نفت، بزرگ ترین پروژه گازی کشور افتتاح می شود و می توان گفت صنعت نفت و گاز در واقع امروز ملی شده است.

روحانی ادامه داد: خوشحالم که دولت به وعده هایی که داده بود، عمل کرده و در پیشگاه مردم شرمنده نیست؛ تورم به کمتر از 16 درصد رسیده و بر اساس آمار منتشر شده، رشد اقتصادی کشور در 9 ماهه سال 93 نسبت به سال گذشته، سه درصد رشد داشته است.

روحانی یادآور شد: همه این اقدامات در زمان تحریم انجام شده است و ما به جز خداوند و مردم عزیز ایران به دیگران دل نبسته ایم و در عین حال با قامتی استوار در برابر کشورهای قدرتمند 1+5 ایستاده ایم و به حول و قوه الهی در مسیر مذاکرات هم با مدد حق دیر یا زود به نتیجه خواهیم رسید.

رییس جمهوری پس از آغاز بهره برداری رسمی از فاز 12 پارس جنوبی، در جمع خبرنگاران نیز با تأکید بر این که امروز به دنیا نشان دادیم که صنعت نفت ما به معنای واقعی ملی است، گفت: بعد از 64 سال که از ملی شدن صنعت نفت می گذرد امروز روز بزرگی برای استقلال صنعت نفت است، چرا که در جمهوری اسلامی ایران طرح بزرگی به دست صنعتگران با توان ایرانی راه اندازی شد و به دنیا نشان داده شد که ما روی پای خود ایستاده ایم.

روحانی تصریح کرد: ملت ایران در مسیر خودباوری، استقلال اقتصادی و پیشرفت اقتصاد دانش بنیان، جلو می رود و این مسیر، همان راه اقتصاد مقاومتی است؛ دولت یازدهم به معنای واقعی به اقتصاد مقاومتی عمل می کند و این درحالی است که برخی ها فکر می کنند، اقتصاد مقاومتی تنها شعار است.

رییس شورای عالی امنیت ملی با اعلام این پیام به طرف های مذاکره کننده با ایران در گروه 1+5، گفت: افتتاح فاز 12 پارس جنوبی نشان داد که تحریم ها دلیل مذاکره نبوده وگر نه این طرح ها به ثمر نمی نشست ما موفق شدیم در زمان تحریم، طرح هایی چنین بزرگ را به سرانجام برسانیم.

فاز 12 پارس جنوبی با تلاش و همت نیروهای متخصص داخلی توسعه یافت و بدون حضور نیروهای خارجی با سرمایه گذاری بیش از هفت میلیارد دلار به بهره برداری رسید؛ کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با راه اندازی فاز 12 پارس جنوبی، حدود 2درصد به تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور افزوده می شود.

حجت الاسلام روحانی را در این سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست و محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری همراهی می کردند.

* - بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت درآیین افتتاح فاز 12 پارس جنوبی گفت: اکنون بخشی از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در مرحله تولید است و این فازها تا پایان شهریور سال 94 به طور کامل در مدار تولید قرار می گیرند.

وی در مورد اهمیت بهره برداری از فاز 12 افزود: این فاز با توجه به داشتن نقش راهبردی در اقتصاد کشور، در شرایط سخت تحریم به بهره برداری رسیده است که برگ زرینی در تاریخ صنعت نفت به شمار می رود؛ تکمیل فاز 12 پارس جنوبی با عزم جهادی همه کارکنان، مدیران و متخصصان محقق شد و وزرای نفت دولت قبل نیز نقشی مهم در بهره برداری از این فاز داشتند.

وزیر نفت با یادآوری این که برای تکمیل تمام فازهای پارس جنوبی برنامه ریزی دقیق شده است، ادامه داد: امیدواریم براساس برنامه زمان بندی شده به سمت موفقیت و آبادانی بیشتر از گذشته حرکت کنیم.

وزیر نفت افزود: اگر فازهای پارس جنوبی بموقع به بهره برداری برسند تا پایان دولت یازدهم می توانیم به موازنه برابر و قابل قبولی با کشور قطر در برداشت گاز از پارس جنوبی دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در شهریور سال 92 که وزارت نفت را در اختیار گرفتم با معضل کمبود شدید گاز در کشور و همچنین وجود 17 فاز نیمه تمام در پارس جنوبی مواجه بودیم.

وی با بیان آنکه در زمستان سال 92 به علت محدودیت تولید گاز ناچار شدیم که گاز نیروگاه ها و پتروشیمی ها را قطع کرده و به آنها سوخت مایع تحویل دهیم، افزود: در سال 92 معادل 18 میلیارد تومان سوخت مایع به دلیل کمبود گاز سوزانده شد.

وزیر نفت ادامه داد: به دلیل تحریم، بانک مرکزی نمی توانست برای سرمایه گذاری در صنعت نفت پول بدهد بنابراین نیاز داشتیم که پروژه های موجود نفتی را اولویت بندی کنیم.

زنگنه با بیان اینکه ما مرد شکستن تحریم هستیم، افزود: ما در عمل نشان داده ایم که اقتصاد مقاومتی را تحقق داده و تحریم ها را می شکنیم.

وی ادامه داد: برای توسعه فازهای باقی مانده پارس جنوبی به 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داریم.

* رکن الدین جوادی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آیین افتتاح فاز 12 پارس جنوبی گفت: افتتاح فاز 12 پارس جنوبی به عنوان بزرگترین فاز پالایشگاهی کشور از ثمرات خودباوری است که در آستانه شصت و چهارمین سالروز ملی شدن صنعت نفت در ایران محقق شد.

وی افزود: راه اندازی و تکمیل فاز 12 پارس جنوبی به عنوان عظیم ترین پروژه تاریخ صنعت نفت کشور مدیون همت و تلاش بی وقفه مدیران، متخصصان داخلی و کارگران است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بیان کرد: فاز 12 روزانه 81 میلیون متر مکعب گاز و 120 هزار بشکه میعانات گازی تولید و به بازار مصرف منتقل می کند که راه اندازی این فاز در سال جاری و در شرایط تحریم های بین المللی ارزش زیادی دارد.

وی ارزش تولیدات فاز١٢ را تا به امروز بیش از ٢,٥ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: چنانچه در سال ٩٤ واحدهای باقیمانده این پروژه به بهره برداری کامل برسد، درآمد سالانه ایران از این فاز به ٦ تا ٩ میلیارد دلار می رسد.

* - سردار حسین ذوالفقاری معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور و مسوول بررسی حادثه حمله به علی مطهری در شیراز، در پایان سفر دو روزه به این شهر گفت: تحقیقات لازم و بررسی های میدانی مختلف در ارتباط با حمله به این نماینده مجلس که در شیراز روی داد، انجام شده و تاکنون هویت بیش از 10 نفر از عاملان این حادثه با استفاده از مدارک موجود از قبیل فیلم و عکس، شناسایی و اقدامات بعد زیر نظر دادستان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در این سفر دو روزه، جلساتی با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و دیگر مقامات استانی برگزار شد که با توجه به موضع گیری های مناسب مسوولان، به نتایج خوبی دست یافتیم.

معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور بیان کرد: جلسه ای نیز به منظور جمع بندی اسناد و مدارک و اطلاعات موجود تشکیل و مقرر شد که دستگاه های اطلاعاتی متشکل از اداره کل اطلاعات استان فارس، حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی و حفاظت اطلاعات سپاه، مستندات و نتایج تحقیقات خود را زیر نظر دادستان ترکیب و تلفیق و اعلام کنند.

* چهارشنبه - بیست و هفتم اسفند - سید حسین قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در پایگاه نوروزی اورژانس مستقر در ضلع جنوبی حرم مطهر امام راحل گفت: با توجه به وسعت کشور، حوزه بهداشت به 2500 آمبولانس نیازمند است و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان سال 94 بیش از یک هزار دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور افزوده خواهد شد.

هاشمی با تاکید بر اینکه ناوگان اورژانس در مدت پنج سال گذشته متحول شده و تعداد پایگاه ها افزایش یافته است، اظهار داشت: ولی همچنان با استاندارد بین المللی فاصله داریم؛ تاکنون 16 پایگاه هوایی در کشور راه اندازی شده که تا تعداد مطلوب یعنی 30 پایگاه فاصله داریم.

* - محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نشست خود با پرستاران عضو بسیج جامعه پزشکی اصفهان در گفت و گو با ایرنا از افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش رشته پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: این افزایش بر اساس نیاز، موقعیت و شرایط مناطق و استان ها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه 45 برنامه برای این حرفه سخت و زیان آور در سال آینده تدوین شده است، احیای مجدد بهیاران و بهیاری ها را از جمله این برنامه ها اعلام کرد و افزود: تناسب یک سوم به کارگیری پرستاران در کنار بهیاران نیز در این برنامه لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: اینکه گفته می شود حقوق و دستمزد پرستاران بر اساس عملکرد تعیین می شود صحت ندارد بلکه تعرفه گذاری بر اساس بسته قیمتی طبق قانون و با تعریف استانداردهای خدماتی مشخص می شوند.

* پنجشنبه - بیست و هشتم اسفند - مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ششمین جلسه ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان قم گفت: دولت از سرمایه گذاری در بخش گردشگری قم حمایت ویژه می کند و تمام سرمایه گذارانی که در سال 94 اقدام به احداث هتل و تاسیسات گردشگری در قم با هر شرایطی کنند، در اولویت بهره مندی از تسهیلات صندوق توسعه ملی کشور با نرخ سود 16 درصد قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: در صورت تکمیل سقف و میزان تسهیلات پرداختی از محل صندوق توسعه ملی، دولت با یارانه 8 درصد، این تسهیلات را از منابع داخلی بانک ها در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون سرمایه گذاران از کشورهای عربی و اسلامی در مشهد در حال ساخت هتل هستند، افزود: اخیرا طی توافق نامه ای، آنها متعهد شدند تا ساخت هتل را در شهرهای قم، اصفهان و شیراز نیز انجام دهند.

* - حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در نشست سران و معتمدان عشایر عرب و بختیاری خوزستان گفت: امنیت اقتصادی زیربنا و اساس توسعه پایدار کشور است و باید به عنوان یک وظیفه دینی و ملی از همه مولفه ها برای مشارکت بیشتر مردم در امور اقتصادی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه شکوفایی اقتصادی کشور در یک فضای امنیتی بانشاط و شاداب محقق خواهد شد، افزود: باید فضایی توام با مشارکت عمومی مردم را به گونه ای فراهم کنیم که مردم خود تولیدکننده و مولد باشند و دولت فقط نقش هدایتی و جهت دهنده داشته باشد.

وی تصریح کرد: امور اقتصادی و سرمایه گذاری را باید به مردم واگذار کرد، از این رو معتقدیم زیربنای اقتصاد مقاومتی مردم هستند

وزیر اطلاعات در جمع بزرگان، سران طوایف، نخبگان و عشایر شهرستان های آبادان و خرمشهر نیز با تجلیل از وحدت ملی مردم در راستای تحقق اهداف نظام گفت: امنیت پایدار کشور در همه عرصه ها، پویایی اقتصادی را به همراه دارد.

علوی افزود: با وجود اینکه امنیت برخی شهرها و مناطق کشورهای همسایه ناپایدار بوده و افراد و گروه هایی نیز به دنبال بر هم زدن امنیت کشور ما هستند، ایران اسلامی از امینت پایداری در همه عرصه ها برخوردار است.

وزیر اطلاعات همچنین در جمع سران و معتمدان عشایر عرب شهرستان حمیدیه از فداکاری و جانفشانی عشایر عرب خوزستان در عرصه های مختلف به ویژه دوران هشت سال حماسه و خون تجلیل به عمل آورد.

وزیر اطلاعات در سفر به استان خوزستان با حضور بر مزار و یادمان شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان در روستای 'گمبوعه' از توابع شهرستان حمیدیه، مزار سردار شهید سیدحمید تقوی فر مدافع حرم و نیز مزار شهدای مظلوم هویزه، با قرائت فاتحه و نثار گل از مقام شامخ شهدا تجلیل کرد.

* - جمعه - بیست و نهم اسفند - عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که به منظور ارزیابی آمادگی دستگاه های اجرایی استان خراسان رضوی برای استقبال از زائران و مسافران نوروزی عصر پنجشنبه وارد مشهد شده بود، در حاشیه بازدید از توسعه خط یک قطار شهری مشهد گفت: اقدامات بسیار بزرگی در حوزه حمل و نقل عمومی شهر مشهد و رفاه حال مردم انجام شده است و وزارت کشور و سازمان شهرداری هرکاری را که بتواند، برای رفاه بیشتر زائران و مجاوران حرم رضوی انجام خواهد داد تا از رفاه خوبی در زمینه حمل و نقل عمومی برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: 150 دستگاه واگن برای خط 2 قطار شهری مشهد خریداری شده که قبل از بهره برداری این خط 2 وارد شهر مشهد خواهد شد.

وزیر کشور از مراحل احداث خط 2 قطار شهری مشهد، ایستگاه در حال احداث پرواز در خط یک و نیز کارخانه سگمنت سازی قطعات بتنی قطار شهری مشهد در انتهای بلوار طبرسی بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت این پروژه ها قرار گرفت.

* - حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه بازدید از منطقه شلمچه در استان خوزستان با بیان اینکه بازدید از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس چشم و گوش جان می طلبد، گفت: اینجا منطقه ای پر از تصویرهاست، اما با چشم فیزیکی قابل دیدن نیستند؛ خیلی فریادها و پیام ها دارد که با گوش فیزیکی آن را نمی توان شنید؛ آدمی که منحصر بر حواس ظاهری باشد با آنها نامحرم است اما افرادی که اهل دل هستند می توانند حرف هایی را که در زندگی مان اثر گذار باشد، بشنوند.

وی گفت: اگر انسان با چشم جان بیاید، فریاد یا زهرا، یاحسین و یا مهدی ( عج ) رزمندگان را که با صدای انفجار خمپاره ها و سفیر گلوله ها در هم آمیخته و عرصه بسیار زیبایی را آفریده است که حماسه و عزت و سربلندی را رقم می زند، می تواند بشنود.

حجت الاسلام والمسلمین علوی افزود : امیدواریم که مردم عزیز با قدردانی از یادمان شهدا و صحنه هایی که وجب به وجبش یاد حماسه آفرینی رزمندگان است، به این منطقه بیایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین