کد خبر: ۲۸۹۰۷۴
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

کری: در مذاکره با ظریف، پیشرفت‌های واقعی حاصل شد

وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید که پیشرفت‌های واقعی در مذاکرات مستقیم با ظریف حاصل شده و هفته آینده، سرنوشت توافق هسته‌ای در لوزان مشخص می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : جان کری وزیر امور خارجه امریکا در نشست خبری در لوزان سوئیس گفت که پیشرفت‌های واقعی در مذاکره مستقیم با محمدجواد ظریف حاصل شده ولی آمریکا برای توافق، عجله‌ای ندارد.

وی که در لوزان سوئیس به سر می‌برد، گفت که قصد بازگشت به واشنگتن را دارد ولی در راه بازگشت، به لندن خواهد رفت و با وزرای خارجه اروپایی در خصوص نحوه حل مشکلات باقی مانده، رایزنی خواهد کرد.

وی به مذاکرات فشرده با همتای ایرانی خود اشاره کرد و گفت که در مذاکرات با ظریف، پیشرفت واقعی حاصل شد.

جان کری گفت که همه طرفین به بندهای توافق ژنو پایبند بوده‌اند و برای رسیدن به توافق، همه سخت در حال تلاش هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا به روند مذاکرات هسته‌ای هم اشاره کرد و گفت که گفت‌وگوها، فنی و پیچیده است ولی برای رسیدن به توافق، باید تصمیمات اساسی اتخاذ شود و با گذشتن زمان، اخذ چنین تصمیماتی آسان‌تر نخواهد شد.

جان کری به نظر خود در خصوص برآیند دلخواه آمریکایی‌ها از توافق هسته‌ای هم اشاره کرد و گفت: «ما می‌خواهیم توافق درست حاصل شود تا امنیت متحدان ما بیشتر شود.»

به گزارش ایرنا، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به گزارش‌های برخی رسانه‌ها درباره برخی اختلاف مواضع واشنگتن و پاریس گفت قدرتهای جهانی در مذاکرات ایران متحد هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین