کد خبر: ۲۸۹۱۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
مؤسسه گالوپ :

بدبخت‌ترين کشور جهان کجاست؟

همزمان با انتشار نتایج نظرسنجی مؤسسه گالوپ مبنی بر اینکه مصر بدبخت ترین کشور جهان است روزنامه واشنگتن پست نیز در مقاله‌ای درباره فضای نامناسب سرمایه گذاری در مصر هشدار داده است.
آفتاب‌‌نیوز : مثلث نوشت: همزمان با انتشار نتایج نظرسنجی مؤسسه گالوپ مبنی بر اینکه مصر بدبخت ترین کشور جهان است روزنامه واشنگتن پست نیز در مقاله‌ای درباره فضای نامناسب سرمایه گذاری در مصر هشدار داده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره ،‌ واکنشها در مصر به کنفرانس اقتصادی شرم الشیخ که یک هفته پیش برگزار شد ادامه دارد.

جدیدترین واکنشها نیز در روزنامه واشنگتن پست بود.

رئیس دفتر خاورمیانه و شمال آفریقا در مؤسسه آمریکایی فریدم هاوس این مقاله را در واشنگتن پست منتشر کرده است. او در مقاله خود هشدار داده است عبد الفتاح سیسی رئیس جمهور مصر ملت این کشور را به افراط گرایی سوق می دهد و وضع کنونی مصر فضای مناسبی را برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی فراهم نمی کند.

کشورهای عرب خلیج فارس قول داده‌اند دهها میلیارد دلار برای حمایت از اقتصاد مصر بدهند.
همچنین از تفاهماتی برای سرمایه گذاری به ارزش دهها میلیارد دلار خبر داده شده است.
از طرف دیگر سخنان احمد عکاشه مشاور پزشکی سیسی در سخنانی شوک آور گفت از سیسی خواسته است ملت مصر را برای آن که این کشور رشد کند گرسنه نگاه دارد.
عکاشه در نشست مشاوران از سیسی خواسته است در مصر وضع اضطراری اعلام کند.
عکاشه در توجیه درخواستش گفته است ملت مصر مدت زمان طولانی است که در رفاه زندگی می کردند.

واشنگتن پست در مقاله خود به خطرگرسنه نگه داشتن و اعلام وضع اضطراری و شکلهای مختلف سخت گرفتن بر آزادیها پرداخته است.

نویسنده این مقاله به بازداشت بیش از چهل هزار مصری در ارتباط با مسائل سیاسی و کاهش فزاینده آزادی بیان در مصر و ممنوعیت تجمع و تعقیب سازمانهای جامعه مدنی و حبس فعالان و مدافعان حقوق بشر استناد کرده است.

این مقاله افزوده است فشار به قاهره برای بهبود وضع حقوق بشر و تدوین سازوکارهای قانونی و سیاسی برای حفظ حقوق همگان به ایجاد فضایی بهتر برای سرمایه گذاری در مصر کمک می کند.

بین وعده های بهبود اوضاع در آینده و هشدار درباره سیاستهای رسمی قاهره، مصریها منتظرند تا ببیند اوضاع در آینده نزدیک و دور چه خواهد شد به خصوص آن که نظرسنجی مؤسسه گالوپ مصر را در فهرست بدبخت ترین کشورهای جهان قرار داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین