کد خبر: ۲۸۹۱۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶

انتقاد نخست وزیر کانادا از سیاست های ایران

استیون هارپر نخست وزیر کانادا در مراسمی که به مناسبت فرارسیدن نوروز برگزار شد ؛ در اظهاراتی ضدایرانی و مداخله جویانه از سیاست های جمهوری اسلامی ایران به شدت انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه کانادایی مترو نیوز ؛ هارپر شنبه شب در مراسم جشنی که به مناسبت نوروز در شهر ونکوور برگزار شد ؛ با حمایت از نیروهای برانداز و مخالفان و معترضان به سیاست های جمهوری اسلامی ؛ گفت که کشورش میزبان اندسته از افرادی خواهد بود که در جستجوی رهایی از ایران هستند.
 
هارپر که همواره مدافع سیاست های خصمانه رژیم صهیونیستی در قبال ایران بوده ؛ از مخالفان جمهوری اسلامی حمایت کرد و گفت که امیدوار است مردم ایران از استبداد رها شوند.
 
نخست وزیر کانادا که در ماههای اخیر دولت متبوعش با تنش های سیاسی از جمله اختلافات در کابینه این کشور روبرو بوده است ؛ در عین حال خطاب به ایرانیان گفت که دولت او در امیدهای ایرانیان برای کشوری آزاد و شکوفا شریک است.
 
هارپر در ادامه اظهارات ضد ایرانی اش که مصداق دخالت در امور داخلی کشور به شمار می رود ؛ گفت : امروز دولت ما به همراه ایرانی های سراسر دنیا به دنبال بازگشت بهار به ایران است.
 
جیسون کنی وزیر دفاع ملی و چندفرهنگی، اندرو ساکستون و جان ویستون نمایندگان ونکوور نیز در مراسم یادشده سخنرانی کردند.
 
بر اساس این گزارش، در حاشیه مراسم دیشب، شماری از معترضان به سیاست های نخست وزیر کانادا ؛ در مقابل محل برگزاری مراسم گرد هم آمده بودند و علیه هارپر شعار سر دادند.
 
معترضان با حمل دست نوشته هایی مخالفت خود را با سیاست های دولت هارپر اعلام کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین