کد خبر: ۲۸۹۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷

جهانگیری: مواضع منطقی و استدلال ملت ایران در دنیا به اثبات رسید

معاون اول رییس جمهوری گفت: کشورمان مسیر خوبی را طی می کند و مواضع منطقی و استدلال ملت ایران در دنیا به اثبات رسید.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری در ادامه سفر به استان کرمان روز دوشنبه در گلزار شهدای سیرجان، جمهوری اسلامی ایران را در منطقه مقتدر و موثر خواند و افزود: ابرقدرت ها هم می دانند برای هر برنامه صلح و ثبات در منطقه باید با کشور ایران هماهنگ باشند.

وی از ایران به عنوان کانون ثبات و آرامش نام برد و گفت: ایران می تواند به کشورهای منطقه ثبات و آرامش دهد و تاثیرگذار باشد.

معاون اول دولت تدبیر و امید تصریح کرد: اجرای هر سیاستی بدون مشورت و رایزنی با نظام اسلامی منجر به شکست می شود.

وی ادامه داد: در پیشرفت های بین المللی و اقتصادی همچنان برنامه داریم و براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با تکیه بر توان داخلی به پیشرفت می رسیم.

جهانگیری گفت: این در حالی است که ابرقدرت هایی که تحریم های ظالمانه را پیش روی ملت ما گذاشتند به این نتیجه رسیدند نمی توان با زبان زور و قلدری با ملت ایران کنار آمد لذا مجبور هستند با منطق و صداقت با این ملت حرف بزنند.

وی تاکید کرد: دولت هم به دنبال راهی است که با حفظ تمامی حقوق و عزت مردم ایران تحریم ها را بردارد.

معاون اول رییس جمهوری ظرفیت های خدادادی را برای کشور ایران خوب توصیف کرد و گفت: ما ظرفیت های دریایی، معدنی و صنعتی خوبی را برای پیشرفت داریم و سواحل دریای عمان هنوز بکر و یک گوهر خوب و خدادادی است و معادن و ظرفیت های معدنی کشور بسیار مناسب می باشد.

وی با اشاره به منابع خدادادی استان کرمان و شهرستان سیرجان افزود: معادن مس و آهن و سایر معادن استان یک قدرت اقتصادی برای کشور است.

جهانگیری نیروهای جوان و متخصص را نیز یک پتانسیل خوب برای پیشرفت کشور برشمرد و اظهار کرد: شرایط کشور مهیای پیشرفت و توسعه عمرانی و اقتصادی است و امیدواریم امسال که به فرموده رهبری سال دولت و ملت همدلی و همزبانی نامگذاری شده با کمک ملت و دولت مشکلات کشور در همه بخش ها برطرف شود و شاهد شکوفایی بیشتر کشور در همه زمینه ها باشیم.

معاون اول رییس جمهوری امروز (دوشنبه) ضمن گلباران قبور شهدا از جمله دو برادر شهیدش بر سر مزار پدر خود نیز حاضر شد و فاتحه قرائت کرد.

جهانگیری شامگاه یکشنبه وارد استان کرمان شد و در آغاز این سفر با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار کرد.

همچنین امروز در نشستی با حضور معاون اول رییس جمهوری در کرمان مسائل و مشکلات مربوط به کم آبی و بهداشت و درمان استان بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین