کد خبر: ۲۸۹۳۱۶
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶

مفقود شدن 2 خوزستانی بر اثر سیلاب اخیر

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: بر اثر بارندگی چند روز گذشته در خوزستان 2300 نفر از مردم خوزستان در شهرستان‌های شوشتر، مسجدسلیمان، باغملک، دشت آزادگان، اندیکا، گتوند، ایذه، لالی، شادگان، باوی و هفتکل گرفتار سیلاب شده بودند که با کمک نیروهای امدادی هلال‌احمر نجات یافتند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، دکتر «علی خدادادی» اظهار کرد: سیل در مناطق سلطان‌آباد، قبله‌ای، خواجه‌آباد، سلچگان و بردپیلا در مسجد سلیمان به شماری خانوار آسیب رسانده که نیروهای امداد و نجات با استفاده از تجهیزات و توان امدادی به نجات آسیب‌دیدگان این مناطق اقدام کردند.
 
وی افزود: بارندگی‌های چند روز گذشته در مناطق مرکزی و روستاهای شهرستان دشت آزادگان نیز موجب ایجاد سیل و آب گرفتگی معابر و منازل و بروز خسارت کلی به 33 خانوار شده است که امدادگران به بیش از 150 نفر در این مناطق امدادرسانی کردند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با اشاره به ایجاد سیل و آب گرفتگی در اندیکا و بروز حادثه برای 70 خانوار گفت: سیلاب در مناطق تنگ جولان، شلا، شیمبار، کمفه، سرگه موری، سوسن سرخاب، سربازار، قل ولی، درافتو، حیدرعلی باعث ایجاد خسارت شد که امدادگران جمعیت هلال احمر پس از رهاسازی 153 نفر از سیلاب، اقدام به اسکان اضطراری آسیب‌دیدگان در پایگاه تاراز کردند.
 
خدادادی ادامه داد: در شوشتر و در مناطق شهید مدرس، شهرک شرافت و عشایر حاشیه شهر نیز 70 خانوار در محاصره آب ناشی از سیل گرفتار شده بودند که با تلاش نجاتگران جمعیت هلال‌احمر نجات یافتند.
 
وی از وقوع سیل و آبگرفتگی در مناطق تیم ملی، رغوه و روستای پل سیمی هفتکل خبر داد و گفت: 10 خانوار از کمک‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر بهره‌مند شدند و امدادرسانی در این مناطق هنوز ادامه دارد.
 
رئیس کارگروه امداد و نجات مدیریت بحران استان با اشاره به سیل مهیب در مناطق گل سرخ، شیرین آب و تراز در لالی و آسیب دیدگی 53 خانوار تصریح کرد: پل تراز به‌علت بروز سیلاب آسیب دید و 2 پل دیگر آن نیز دچار سیلاب که با توجه به شدت حادثه و گرفتاری 17 خانوار و نیروهای امدادی، تیم‌های واکنش سریع از شهرهای اهواز، شوشتر، دزفول و مسجدسلیمان به لالی اعزام شدند.
 
خدادادی با بیان این‌که در گتوند نیز 50 خانوار در روستاهای جمل آباد، رودنی و شهرک شهید محمدی در محاصره سیلاب قرار گرفته و امدادرسانی انجام شده است، افزود: یک چوپان 13 ساله در این شهر غرق شده و جستجو برای یافتن وی ادامه دارد. همچنین یک پسربچه 11 ساله از روستای پاتیچ از توابع ایذه مفقود شده و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.
 
مدیر عامل هلال‌احمر استان با بیان این‌که برای کمک به مناطق سیل زده 96 گروه امداد رسان در قالب 480 نفر، 18 دستگاه لجن کش و پمپ آب، 24 دستگاه انواع خودروی پشتیبانی و آمبولانس اعزام شدند، افزود: در مجموع 2400 تخته پتو، 260 تخته موکت، 140 دستگاه چراغ والور، 88 دستگاه چادر، 550 کیلو نایلون پوششی، 5900 قوطی کنسروجات، 1250 کیلو برنج، 2100 کیلو قند و شکر به همراه ملزومات امدادی دیگر در میان آسیب‌دیدگان توزیع شده است.
 
خدادادی با اشاره به اسکان اضطراری 984 نفر در پایگاه‌ها و اردوگاه‌های اسکان موقت جمعیت گفت: در این سلسله عملیات تاکنون 45 خودرو از سیلاب رهاسازی و 103 منزل مسکونی توسط امدادگران جمعیت هلال احمر از آب تخلیه شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین