کد خبر: ۲۸۹۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

قهرمان های ملی چند کلاس سواد دارند؟

با خواندن این گزارش متوجه می شوید که هستند ورزشکارانی که در رشته تربیت بدنی تحصیل نمی کنند و بعضی از آنها در آینده قرار است معمار شوند و بعضی ها هم حقوقدان.
آفتاب‌‌نیوز : زاوش محمدی:این همه اردو،این همه تمرین و این همه مبارزه.اما حتی این اتفاق ها باعث نشده تا قهرمانان ورزش ایران یک چیز را بی خیال شوند و آن ادامه تحصیل است.

بارها شده که خیلی از آنها به خاطر حضور در مسابقات،اردوها،بازی های آسیایی و المپیک در برخی از دروس حذف شده اند و اساتید حاضر نشده اند تا به خاطر وضعیت خاص ورزشکاران بی خیال غیبت هایشان شوند.اما باز آنها ادامه داده اند و هر طور شده دارند خودشان را بالا می کشند.در ایران ورزشکار تحصیل کرده کم نداریم و بدون شک در سال های آینده دیگر کسی نمی تواند این کنایه را به قشر ورزشکار بزند که آنها پول دارند،معروف هستند،محبوب هستند اما سواد ندارند!

چند سالی است که ورزشکارهای ما در رشته های مختلف و غیر مرتبط مشغول به تحصیل شده اند.آنها هم رشته ورزشی خود را به صورت حرفه ای دنبال می کنند و هم در دنیای علم مشغول تحصیل هستند.از علی دایی که فارغ التحصیل رشته متالوژری از دانشگاه شریف است،تا علیرضا دبیر که  دکترای منابع انسانی دارد و عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی است.

در زیر نگاهی می اندازیم به رشته تحصیلی قهرمانان ایران.معمولا بیشترورزشکاران در رشته تربیت بدنی مشغول به تحصیل هستند،اما در بین آنها پیدا می شوند ورزشکارانی که قرار است در آینده معمار شوند و یا حتی در دادگاه و پشت میز قضاوت کنند!

*اسماعیل عبادی؛طلایی بازی های آسیایی اینچئون در رشته تیراندازی با کمان(کامپوند)در رشته مدیریت صنعتی مقطع کارشناسی تحصیل می کند.

*احسان حدادی؛مرد نقره ای ایران در بازی های المپیک در رشته پرتاب دیسک.احسان در رشته تربیت بدنی مقطع کارشناسی مشغول تحصیل است.

*سپیده توکلی،بانوی ایران در رشته دوومیدانی.او دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت بدنی واحد تهران مرکز است.

*صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران که در بازی های آسیایی به همراه تیم ملی به مقام دوم تیمی دست یافت در رشته رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد تهران مرکز مشغول تحصیل است.

*احسان روزبهانی؛بوکسور ایران و نخستین ورزشکاری که توانست سهمیه المپیک ریو را کسب کند دانشجوی کاردانی در رشته معماری است.او در دانشگاه آزاد همدان درس می خواند.احسان درباره اینکه چرا معماری می خواند هم گفته که:«این روزهاهمه تربیت بدنی می خوانند به همین خاطر خواستم کار متفاوتی کرده باشم.البته در دوران تحصیل در مقطع دبیرستان رشته ام معماری بود و به همین خاطر این رشته را انتخاب کرده ام.»

*علی مظاهری؛بوکسور ایران در بازی های آسیایی در رشته تربیت مشغول تحصیل است.

*حمید سوریان؛پر افتخار ترین فرنگی کار ایران در رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد مشغول تحصیل است.

*بهداد سلیمی؛وزنه بردار پر افتخار ایران هم در رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل است.بدنی تحصیل می کنند *بشیر باباجان؛کشتی گیر ایران هم در رشته تربیت بدنی درس می خواند.

*سیامند رحمان قهرمان؛قوی ترین مرد جهان در رشته وزنه برداری معلولین، در رشته حقوق تحصیل می کند.

*حامد آفاق ملی پوش بسکتبال ایران؛او هم در دانشگاه آزاد در رشته تربیت بدنی درس می خواند.

*جاسم دلاوری؛بوکسور ایران که در بازی های آسیایی اینچئون هم حضور داشت مدیریت بازرگانی می خواند.

*محسن شادی؛روئینگ سوار ایران در دانشگاه آزاد اسلامی شهر خودش نقده،تربیت بدنی می خواند.او توانست در بازی های آسیایی مدال طلا را برگردنش بیاویزد.

*حمیده عباسعلی؛بانوی تکواندو کار ایران دانشجوی رشته تربیت بدنی در واحد شهر ری است.عباسعلی در بازی های آسیایی اینچئون مدال طلا را به دست آورد.

*محمد دانشور؛دوچرخه سوار مشهدی ایران در بازی های آسیایی مدال طلایی را کسب کرد که کمتر کسی فکرش را می کرد.دانشور هم در شهر مشهد در رشته تربیت بدنی تحصیل می کند.

*محسن محمد سیفی؛نابغه ووشو ایران.او که تا به حال در وزن خودش شکستی را در کارنامه ندارد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان رشته تربیت بدنی می خواند.

*مسعود اسماعیل پور؛فرنگی کار ایران برخلاف خیلی از ورزشکاران،قرار است در کنار ورزش حسابدار شود.او فعلا در مقطع کاردانی در دانشگاه آزاد واحد جویبار درس می خواند.

*ملیحه میری؛ملی پوش ایران در رشته کبدی دانشجوی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات است.او در رشته گیاهان دارویی تحصیلاتش را ادامه می دهد و به زودی فوق لیسانسش را می گیرد.

*محمد منصوری؛ورزشکار ایران در رشته گلبال.او که در مسابقات پاراآسیایی اینچون به مدال طلای تیمی رسید در رشته حقوق مشغول درس خواندن است.

*حجت الله مزارعی و احمد رضا اشه حسینی دو ملی پوش فوتبال 5 نفره ایران در رشته روانشناسی عمومی درس می خوانند.

*علی الفت لاوی؛دونده ایران در بازی های پاراآسیایی قرار است در آینده شیمیدان شود.او رشته صنایع شیمیایی را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ادامه می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین