کد خبر: ۲۸۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۸۴ - ۱۳:۳۹
هادوي:

طرح روسيه يك دروغ سياسي براي اتلاف وقت است

آفتاب‌‌نیوز : هادوي گفت: طرح روسيه با تأييد بلوك غرب مطرح شده و به نظر مي‌‏رسد براي ايران نقش بازدارنده دارد زيرا ايران بايد فناوري چرخه سوخت هسته‌‏اي داشته باشد. 

وي ادامه داد: آنچه كه درتأسيسات UCF اصفهان موجود است چندان جنبه هسته‌‏اي ندارد و بيشتر يك روند شيميايي است اما تأسيسات نطنز قسمتي از فناوري هسته‌‏اي است و اگر ايران را از اين فناوري محروم كنند، نمي‌‏توانيم ادعا كنيم كه چرخه سوخت در اختيار داريم زيرا عملاً غني‌‏سازي در ايران انجام نمي‌‏شود. 

استاد دانشگاه شيراز با بيان اينكه احتمال دارد در آينده بازگرداندن اورانيوم غني‌‏شده به ايران دچار مشكل شود، گفت: هيچ تضميني وجود ندارد كه غني‌‏سازي اورانيوم در خارج از ايران به سود ما باشد و اين طرح براي ما قابل قبول نيست. 

وي ادامه داد: اين طرح حتي در كوتاه مدت به سود ايران نيست زيرا به آنها اجازه مي‌‏دهيم برنامه‌‏هاي بعدي خود را درباره ايران پياده كنند و مسائل بيشتري را به ایران تحمیل کنند.
 
هادوي با بيان اينكه اين طرح حتي در بلندمدت هم بي‌‏فايده است، افزود: كشورهاي اروپايي در حال حاضر مجبور به عقب‌‏نشيني شده‌‏اند و ايران بايد همچنان بر مواضع خود پافشاري كند زيرا اين مسأله حق قانونی ماست واگر آنها خواستار نظارت هستند مي‌‏توانند اين كار را در ايران انجام دهند. 

وي گفت: با وجود انتقال غني‌‏سازي اورانيوم به خارج از كشور هيچ تضميني براي بازگشت اورانيوم غني‌‏شده به ايران وجود ندارد. 

هادوي خروج فناوري هسته‌‏اي را از ايران به عنوان يك اهرم فشار ارزيابي كرد و گفت: اروپا در حال حاضر عقب‌‏نشيني كرده است اما اين عقب‌‏نشيني با تهديداتي مانند ارجاع پرونده به شوراي امنيت سازمان ملل‌‏متحد همراه است. 

وي تأكيد كرد: ايران نبايد از تهديدات ترسي داشته باشد و دليلي وجود ندارد كه اصول خود را زير پا بگذاريم و آينده خود را بفروشيم زيرا اين طرح يك دروغ سياسي براي خريد زمان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین