کد خبر: ۲۸۹۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۸۴ - ۱۵:۴۳

جریان علاوی وتکرار اتهام علیه جمهوری اسلامی ایران

آفتاب‌‌نیوز : شبکه اطلاع رسانی  ایلاف در گزارشی که امروز پنج شنبه منتشر کرد مدعی شد سازمان اطلاعات ایران دخالت های خود را در روند فعالیت های تبلیغات انتخاباتی جاری در عراق به نفع لیست های نزدیک وهمسو با خود آغاز کرده است. 

بر اساس ادعای این سایت برخی از پرسنل پلیس عراق هم که تحت نظارت وزارت کشور فعالیت می کنند نیز اقدام به پاره ومعدوم کردن پوستر وپلاکاردهای متعلق به لیست های رقیب ائتلاف عراق یکپارچه می کنند. 

به نوشته ایلاف پرسنل پلیس که رهبری آنها را بیان جبر عضو برجسته مجلس اعلا به عهده دارد این عملیات تخریب به طور گسترده ای انجام می دهند. 

این سایت که اکنون در حال انتشار خاطرات چند قسمیت ایاد علاوی از دوره  تصدی است  همچنین خبر داد پوسترهایی در سطح شهر بغداد منتشر شده است که چهره تمام رخ شخصی را نشان می دهد که نیمی از چهره اش صدام حسین ونیم دیگرش ایاد علاوی است ، در ذیل این پوستر آمده است : "آیا می خواهید بعثی ها بازگردند؟". 

به ادعای ایلاف این افراد پس از چسباندن پوسترهای خود اقدام به پاره کرده پوستر رقیبا وبخصوص لیست ایاد علاوی ، حازم شعلان واحمد چلبی که مهمترین رقبای ائتلاف عراق یکپارچه می باشند ، می کنند. 

ایلاف در ادامه ادعاهای خود آورده است : سازمان های اطلاعاتی ایران تعدادی از عراقی های که در ایران سکونت داشتند را جذب وپس از سقوط بغداد به عراق گسیل داشته است ، این افراد اکنون با تشکیل سازمان های جامعه مدنی اقدام به جذب جوانان عراقی کرده وتحت پوشش فعالیت های فرهنگی وفکری وبا در اختیار داشتن بودجه های هنگفت از برخی از لیست های انتخاباتی همسو با ایران حمایت می کنند. 

اشاره می شود در انتخابات مجمع ملی عراق که تقریبا یک سال ÷یش انجام گرفت نیز  برخی از وزرای کابینه ایاد علاوی از جمله حازم شعلان ادعاهای بی پایه واساسی را در مورد حضور ونفوذ جمهوری اسلامی ایران در امور عراق منتشر کرده وحتی جمله  شعلان در مورد ایران که ایران را "دشمن شماره یک عراق "خوانده بود برای چند ماه مهمترین سئوال خبرنگاران از وی بود.

به اعتقاد کارشناسان لیست ایاد علاوی ( که خود از رهبران طراز اول سابق حزب بعث عراق بود ) با ایجاد موج ناسیونالیستی وبخصوص ضد ایرانی از آن بعنوان سکویی برای جهش به سوی نخست وزیری عراق استفاده کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین