کد خبر: ۲۸۹۹۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹

مقصد بیشترین مسافران نوروزی

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا پایان روز هشتم 26 هزار و 997 نفر از این اثر تاریخی در شمال غربی استان در منطقه آزاد ارس بازدید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
«فرزین حق‌پرست» با اعلام این خبر افزود: پس از کلیسای سنت استپانوس، رصدخانه مراغه با 25 هزار و 281 نفر و موزه‌ی آذربایجان در تبریز با 15 هزار و 510 نفر پربازدیدترین اماکن تاریخی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در این مدت بوده‌اند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر آذربایجان‌شرقی مجموع آمار بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های استان را 163 هزار و 449 نفر اعلام کرد.

وی اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 120هزار نفر در مراکز اقامتی آذربایجان‌شرقی اسکان یافتند.

حق‌پرست با اشاره بازدیدهای کنترلی ستاد هماهنگی سفر آذربایجان‌شرقی از اماکن اقامتی و دفاتر خدماتی، گفت: 412 مورد بازدید از مراکز اقامتی و بین راهی انجام شده که 121 مورد بازدید از مراکز اقامتی، 104 مورد بازدید از مهمانسرا و کمپ و 72 مورد به بازدید از دفاتر خدماتی تعلق داشته است.

به گزارش ایسنا، کلیسای «سنت استپانوس» در سده نهم میلادی ساخته شده است. این اثر در ۱۵ اسفند ۱۳۴۱ با شماره ثبت ۴۲۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. آذربایجان‌شرقی با حدود 3 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت، 5 هزار اثر تاریخی دارد که یک هزار و 700 اثر از آن ها به ثبت ملی رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین