کد خبر: ۲۹۰۰۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
بهروز غریب پور هنرمند پیشکوست تئاتر در گفتگو با آفتاب:

امسال برای تئاتر استراتژی تعریف کنیم

بهروز غریب پور کارگردان مطرح تئاتر تاکید کرد: «نباید مرکزیت تئاتر کشور را تنها به تهران محدود کرد. در این شرایط برای رفع بحران های تئاتر به برنامه ریزی دقیق، جزئی نیاز داریم. بنابراین من فکر می کنم سال 94 را سال تعیین استراتژی برای هنر نمایش تعریف کرد و با راهبردهای مشخص از معضلات تئاتر کم کرد.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- تئاتر کشور در هشت سال گذشته روزهای بحرانی را پشت سر گذاشته است. مشکلات مالی، اعمال سانسور سلیقه‌ای و نابسامانی مدیریتی بدنه تئاتر کشور را در کمتر از یک دهه فرسود.

به گزارش آفتاب، روزهای پر فراز و نشیب تئاتر با آمدن دولت یازدهم نیز با وجود بهبود نسبی؛ ادامه یافت. رفتن حسین طاهری مدیر کل اداره هنرهای نمایشی و آمدن اردشیر صالح‌پور در سال گذشته اتفاقی تامل‌برانگیز در چارچوب مدیریتی تئاتر بود. حال سال اینجاست سال 94 زخم‌های هنر تئاتر چگونه التیام خواهد یافت؟  بهروز غریب پور هنرمند باسابقه و برجسته تئاتر در گفتگو با آفتاب می‌گوید: «به هر حال دولت یازدهم میرات‌دار اشتباهات دولت قبلی در حوزه تئاتر کشور بود. علاوه بر این بعضی از معضلات که به شکل مضمن همیشه در بنابراین در دوسال اول دولت فعلی نمی‌توان قاطعانه درباره عملکرد دولت قضاوت کرد.»

استاد نمایش عروسکی و بنیانگذار فرهنگسرای بهمن تاکید کرد: «به نظر من یکی از راهها برای بهبود وضعیت تئاتر در سال پیش‌رو این‌ست که تئاتر را به جشنواره‌ها محدود نکنیم و برای رشد و دیده‌شدن تئاتر کار کنیم. در شرایط  فعلی تئاتر شهرستان‌ها فعال نیست و این نکته منفی برای هنر نمایش محسوب می شود.»

بهروز غریب پور کارگردان مطرح تئاتر تاکید کرد: «نباید مرکزیت تئاتر کشور را تنها به تهران محدود کرد. در این شرایط برای رفع بحران های تئاتر به برنامه ریزی دقیق، جزئی نیاز داریم. بنابراین من فکر می کنم  سال 94 را سال تعیین استراتژی برای هنر نمایش تعریف کرد و با راهبردهای مشخص از معضلات تئاتر کم کرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
0
0
مطالبتون کامل نیست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین