کد خبر: ۲۹۰۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰

نماینده مجلس: بیانیه لوزان نشانه اقتدار ایران اسلامی است

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرائت بیانیه پایانی لوزان گفت: تدوین این بیانیه نشان داد که ایران اسلامی در برنامه صلح آمیز هسته ای با اقتدار ایستاده است و قدمی به عقب بر نمی گردد.
آفتاب‌‌نیوز : فرج الله عارفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تلاش مسوولان نظام جمهوری اسلامی و تیم مذاکره کننده هسته ای دشمن را متوجه این موضوع کرد که ایران اسلامی در برنامه های صلح آمیز خود یک قدم به عقب بر نمی گردد و این دستاورد بزرگی است.

وی بیان کرد: نتیجه این تلاش ها بیانیه ای بود که توسط مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه کشورمان قرائت شد.

وی گفت: باید در توافق نهایی حقوق ملت ایران اسلامی مورد توجه قرار گیرد که تاکنون این مساله توسط تیم مذاکره کننده کشورمان مورد تاکید و توجه قرار داشته است.

عارفی تاکید کرد: باید در نهایت همان نتیجه برد برد تحقق پیدا کند.

وی از تلاش شبانه روزی و بی وقفه وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده بویژه در این 9 شبانه روز تقدیر و تشکر کرد.

مفاد بیانیه پایانی لوزان پنجشنبه شب در پایان هشتمین روز مذاکرات ایران و 1+5 صادر و توسط محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در محل دانشگاه پلی تکنیک لوزان سویس قرائت شد.

ظریف صبح جمعه در بدو ورود به تهران با اشاره به بیانیه پایانی لوزان گفت: مجموعه راه حل های اعلام شده در این بیانیه می تواند مبنای سند نهایی مذاکرات هسته ای باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین