کد خبر: ۲۹۰۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴

گاردین: شرکتهای نفت و گاز دنیا برای بازگشت به ایران صف کشیده‌اند

مدیران عامل شرکتهای صنعتی نیز اذعان می کنند که ایران چشم اندازها و فرصتهای قابل توجهی برای آنها دارد.
آفتاب‌‌نیوز : نشریه گاردین در گزارشی تاکید کرد که شرکتهای نفتی و گازی بین المللی با نزدیک شدن به نهایی شدن توافق هسته ای ایران و ٥+١، برای بازگشت به بازارهای ایران صف کشیده اند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت نفت، پایگاه اینترنتی نشریه گاردین در گزارشی به پیشرفتهای اخیر مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ٥+١ پرداخته و تاکید کرده که توافقات اولیه دو طرف می تواند آغازی بر'هجوم' شرکتهای غربی برای حضور در بازار دست نخورده ایران باشد.

براساس این گزارش، شرکتهای فعال در حوزه انرژی و حمل و نقل از جمله شرکتهایی هستند که هم اکنون برای بهره گیری از روابط تجاری با ایران صف کشیده اند.

این گزارش حاکی است، حتی با آن وجود که مذاکرات همچنان در مراحل نهایی خود است، انتظارات برای رسیدن به یک توافق نهایی و لغو تحریم ها علیه ایران موجب شده تا شرکتهای بین المللی برای برقراری ارتباط با تهران و ابراز علاقه به حضور در بازارهای این کشور هجوم بیاورند.

اما اگرچه در صدر صف شرکتهای آماده برای ورود به بازار ایران، شرکتهای نفتی و گازی قرار دارند، شرکتهای فعال در دیگر حوزه ها نیز به دنبال بهره گیری از ظرفیتهای کلان ایران هستند. برای مثال هم اکنون رقابت شدیدی میان ایرباس و بویینگ برای تامین قطعات یدکی مورد نیاز ناوگان هوایی ایران وجود دارد.

این گزارش با اشاره به تمایل شرکتهای نفتی برای ورود به بازار ایران می نویسد: بی پی که پیش از این از بازار ایران اخراج شده بود، هم اکنون بدون جلب توجه و با خودداری از هرگونه اظهارنظر، امیدوار است تا به زودی قادر به بازگشت به ایران باشد.

مدیران عامل شرکتهای صنعتی نیز اذعان می کنند که ایران چشم اندازها و فرصتهای قابل توجهی برای آنها دارد.

براساس این گزارش، میادین نفتی مثل آزادگان و یادآوران در مرز ایران و عراق و همچنین میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارس، در کانون توجهات شرکتهای نفتی و گازی بین المللی قرار دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین