کد خبر: ۲۹۰۵۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶

کشته شدن 857 غیرنظامی در پی حملات جنگنده های سعودی به یمن

یک سازمان حقوق بشری روز شنبه اعلام کرد که در پی تهاجم جنگنده های سعودی و متحدانش به یمن 857 غیر نظامی از جمله 160 کودک جان خود را از دست دادند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه اینترنتی یمنی الخبر، یک مقام مسوول در سازمان خانه آزادی برای دفاع از حقوق و آزادی ها و مبارزه با فساد در کنفرانسی که روز شنبه در صنعا برگزار شد، اعلام کرد : بر اساس آمار اولیه به دست آمده از آغاز حملات جنگنده های سعودی و متحدانش به یمن از 26 مارس (6 فروردین) تا اول آوریل (12 فروردین) 857 غیر نظامی از جمله 160 کودک، 32 زن و 13 کهنسال جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش همچنین در پی این حملات یک هزار و 214 غیر نظامی از جمله 208 کودک زخمی شدند که حال 76 تن از آن ها وخیم گزارش شده است.

بر این اساس، 936 خانه مورد بمباران مستقیم جنگنده های سعودی قرار گرفتند که 17 مورد از آن به طور کامل بر سر صاحبان بی دفاع آن تخریب شد.

پایگاه خبری 26 سپتامبر نت وابسته به وزارت دفاع یمن نیز اعلام کرد که بر اساس آمار اولیه به دست آمده، تاکنون 10 الی 15 هزار شهروند یمنی از خانه و کاشانه خود که در معرض بمباران قرار گرفته یا در معرض تهدید حمله قرار دارند، آواره شدند که احتمال می رود این آمار افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، دست کم 80 موسسه و مراکز خدماتی در پی این حملات از بین رفتند که همین امر وضعیت انسانی در این کشور را بحرانی تر کرده است.

سازمان خانه آزادی برای دفاع از حقوق و آزادی همچنین خواستار حمایت از سازمان های حقوقی محلی، منطقه ای و بین المللی برای مقابله با فاجعه ای که مردم یمن با آن روبه رو هستند و نیز تحمل مسوولیت های قانونی، انسانی و اخلاقی در برابر این فاجعه شد.

عربستان و متحدان آن با حمایت آمریکا از حدود 10 روز قبل تاکنون به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن تجاوز به خاک این کشور را آغاز کرده اند؛ در اثر این حملات تاکنون شمار زیادی غیرنظامی کشته شده اند.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل امروز (شنبه) به درخواست روسیه نشستی را برای بحث درباره تبعات انسانی حملات هوایی عربستان به یمن برگزار کند.

این حملات در حالی صورت می گیرد که بنا بر اعلام سازمان صلیب سرخ جهانی، عربستان مانع ورود محموله کمک های فوری و امدادرسانان به این کشور می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین