کد خبر: ۲۹۰۵۹۳
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
جلالی

نمایندگان مجلس قدرشناس زحمات تیم مذاکره کننده هستند

رییس فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مجلس و نمایندگان قدرشناس زحمات دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای هستند گفت: ما به وزیر امورخارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای خود اعتماد داریم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، کاظم جلالی در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا افزود: مجلس و نمایندگان قدرشناس زحمات دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای هستند و در عین حال مجلس با چشمان هوشمند ناظر بر مذاکرات است و در جاهایی که نیاز به تذکر باشد تذکر می دهد و اگر نیاز به مداخله باشد، مداخله می کند.

وی ادامه داد: ما مطمئن هستیم آن ها براساس اصول ترسیم شده توسط رهبری و حفظ خطوط قرمز نظام حرکت می کنند و طبعا آنچه که مورد تایید رهبر معظم انقلاب و نظام باشد مورد حمایت مجلس است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما مسیر دشواری را در پیش داریم. تا به حال مقدمات کار طی شده و الان در حال ورود به اصل ماجرا هستیم و آن توافق است که این سخت ترین مرحله کار است.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه باید مراقبت کنند، تیم مذاکره کننده هم باید مراقبت کند، همه باید نگران رفتار غربی ها هم باشیم زیرا دیوار بی اعتمادی را بسیار بلند کرده اند.

جلالی یادآور شد: ما سابقه موافقت نامه سعد آباد را داریم که غربی ها در آن موافقت نامه تعلیق را تفسیر به تعطیلی غنی سازی کردند، ما همچنین سابقه مدالیته را داریم که قرار بود آنان ایرادها را به ما بدهند و ما به آن ها پاسخ دهیم، ایران ظرف 6 ماه به آن ها پاسخ داد اما آنان متاسفانه شبهات جدیدی مطرح کردند.

وی تصریح کرد: موارد بسیار دیگری وجود دارد که در همین مذاکرات هسته ای نشان دادند به تعهداتشان عمل نکردند، ما باید نگران رفتار غربی ها باشیم و با دقت عمل کنیم و در کنار هم باشیم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس افزود: منتقدین هم باید به دولت کمک کنند تا دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای این وظیفه تاریخی و سنگین خود را به نتیجه برسانند.

جلالی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره محتوای بیانیه توافق شده گفت: این بیانیه را خیلی نباید برجسته سازی کرد و نباید اسباب جنجال در داخل کشور کرد زیرا ما نیاز به وفاق ملی داریم و رهبر معظم انقلاب امسال را به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کرده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: ما انتظارمان از این بیانیه باید در حد بیانیه باشد، این بیانیه نه الزام آور است و نه حقوقی، صرفا در این بیانیه بعد از انجام مذاکرات طرفین افق آینده را ترسیم کردند که در آینده بر چه اصول و اساسی توافق کنیم.

جلالی گفت: مذاکره کنندگان هم ابهامات و سوالات زیادی دارند، بسیاری از مطالب داخل پرانتز است و بسیاری از مطالب به توافق نرسیده است.

وی گفت: باید صبر کنیم و تیم مذاکره کننده را تقویت کنیم، باید از تیم مذاکره کننده تشکر کنیم تا ببینیم در ادامه مسیر به چه تفاهم و توافقی می رسند.

خبر در حال تکمیل است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین