کد خبر: ۲۹۰۶۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

خبرهایی از بخش بین‌الملل فیلم فجر

جزییات کامل کارگاه‌های تخصصی بخش بین‌الملل سی و سومین دوره جشنواره فجر منتشر شد.
آفتاب‌‌نیوز : کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی در حاشیه فجر سی و سوم با حضور اساتید بین‌المللی و سینماگران برگزار می‌شود.

به گفته سعید نوری ، مدیر بخش نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جزییات این رویدادها به شرح زیر است:

کارگاه "تولید مشترک، اصول و روش‌ها" توسط مدرس دکتر پیت برایان‌ریو از کشور نیوزلند برگزار می‌شود که در کمپانی تو درگنز اینترتینمنت در زمینه تولید سینمایی فعال است.

دکتر برایان ریو بیش از سی سال در زمینه سینما فعالیت داشته است؛ او بنیانگذار موسسه «اوریجینال کات» است. این کارگاه در روز ششم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

کارگاه " ایده‌پردازی " با حضور مدرس کانادایی جن میلر از کمپانی لونبی هلدینگز برگزار می‌شود. میلر مشاور، مدرس، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده است و به عنوان سفیر رسانه کانادا به سراسر دنیا سفر می‌کند و به دنبال استعدادها و ایده‌های نو با فیلمسازان و سینماگران تعامل می‌کند.

این کارگاه در روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت برگزار می‌شود.

کارگاه " اصول کارگردانی و هدایت بازیگران " توسط کارگردان، تهیه کننده، طراح حرکت و فیلمنامه نویس بنام لهستانی کریستف زانوسی برگزار خواهد شد. زمان برگزاری این کارگاه نهم اردیبهشت ماه خواهد بود.

کارگاه " اصول حرکات رزمی و اجرای صحنه‌های اکشن" با حضور استنلی تانگ کارگردان، تهیه‌کننده، طراح حرکات، فیلمنامه نویس اهل هنگ کنگ برگزار می‌شود.

اولین فیلم آمریکایی تانگ «جنجال در برانکس» با بازی جکی چان است. تانگ به تازگی برنده جایزه اسب طلایی چین شد. این کارگاه نیز دهم اردیبهشت برگزار خواهد شد.

کارگاه " اصول و اجرای CGI" توسط لوالوآ برتراند از کشور فرانسه برگزار می‌شود، این مدرس از کمپانی جاست فوئل و مدمن فیلمز در زمینه جلوه‌های بصری، تهیه‌کنندگی و مدیریت تولید فعالیت دارد و زمان برگزاری این کارگاه 11 اردیبهشت ماه خواهد بود.

شایان ذکر است نحوه ثبت نام در کارگاه‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

300 فیلم به دبیرخانه ارایه شد

تاکنون بیش از 300 اثر به دبیرخانه بخش بین‌الملل جشنواره‌ی فیلم فجر ارائه شده است که این آثار در دو بخش رقابتی و غیررقابتی در جشنواره حضور خواهند داشت.

بخش رقابتی شامل سینمای سعادت (سینمای جهان) و جلوه‌گاه شرق (سینمای آسیا و جهان اسلام) و جایزه هنر و تجربه و بخش غیررقابتی شامل بخش‌هایی از جمله؛‌ چشم انداز سینمای روز چین ،‌ چشم انداز سینمای روز ترکیه ،‌ نمایش ویژه فیلم‌های روز جهان، سینما حقیقت،‌ آثار کوتاه، فرانچسکو روزی: منتقد و متعهد، نام آوران بین الملل سینمای ایران و کارگاه‌های کیارستمی در خارج از کشور است.

در این دوره از جشنواره فیلم فجر که برای نخستین بار بخش بین الملل آن به صورت جداگانه برگزار می‌شود، فیلم‌هایی از کشورهای اتریش، آلمان،‌ سوییس، فرانسه، بریتانیا، ایرلند، آمریکا، بلژیک، ایتالیا، ترکیه، هند، ژاپن، تاجیسکستان، مالزی، کانادا، نروژ، فلسطین، بلغارستان، هلند، اسکاتلند، الجزایر، افغانستان، یونان، تایلند، آرژانتین، عراق، سوئد، تایوان، و ... شرکت کرده‌اند و سعی بر آن است تا در هر بخش ترکیبی از داوران ایرانی و خارجی به قضاوت فیلم‌ها بپردازند.

به گزارش ایسنا، بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، از 5 تا 12 اردیبهشت امسال در تهران برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین