کد خبر: ۲۹۰۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

وزیر بهداشت: متخلفین حوزه دارو هفتگی به دادگاه معرفی می‌شوند

قاضی‌زاده هاشمی گفت: نظارت بر فروش داروها نسبت به سال‌های گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است و با نظارت مأمورین وزارت بهداشت، متخلفین در این زمینه به صورت هفتگی به دادگاه معرفی می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدحسن قاضی‌زاده‌ هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مبنی بر فروش قرص‌های بدون نسخه در داروخانه‌ها افزود: مسلماً نظارت بر آن چه که دارو محسوب می‌شود برعهده ما است و وزارت بهداشت باید بر روند فروش این گروه از داروها نظارت کند.

وی بیان داشت: نمی‌توان گفت که این نظارت به صورت کامل صورت می‌گیرد اما روند آن در مقایسه با گذشته از شرایط بهتری برخوردار است و باید گفت که این نوع نظارت‌ها تقریباً بدون این که اعلامی صورت گیرد، انجام می‌شود و هر هفته متخلفینی به دادگاه معرفی می‌شوند.

هاشمی اذعان داشت: مواردی که در عطاری‌ها عرضه می‌شود و جنبه دارویی ندارد بر عهده وزارت بهداشت نیست بلکه صنف، وزارت صنعت معدن و تجارت و اتحادیه‌ها مسئولیت این کار را بر عهده دارند. هرچند ما با توجه به اینکه تولیت سلامت را در وزارت بهداشت بر عهده داریم و دایر شدن و نظارت بر فروش این گونه مشاغل هم زیر نظر وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

قاضی‌زاده‌هاشمی در پایان گفت: عرضه قرص برنج باید حتما در برخی از مراکز ممنوع باشد. البته تنها اسم قرص برنج قرص است این در حالی است که این کالا جز داروهای انسانی به شمار نمی‌رود بلکه مانند داروهای حیوانی است، یعنی داروهایی که برای دامپزشکی استفاده می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین