کد خبر: ۲۹۰۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

دولتی، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران شد

با اعطای حکم توسط دکتر عبدالناصر همتی مدیر عامل بانک ملی ایران و رئیس شورای هماهنگی بانک ها به نمایندگی از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سیامک دولتی مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر همتی در مراسم معارفه سیامک دولتی مدیر عامل جدید و تودیع اسماعیل لـله گانی مدیر عامل سابق بانک قرض الحسنه مهر ایران که عصر امروز با حضور آیت اله صدیقی امام جمعه موقت تهران، ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، نمایندگان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک ها برگزار شد، ابراز داشت: خوشبختانه این جلسه برای تغییر و تحول است و امیدوارم که این دو مدیر توانمند نظام بانکی بتوانند نقش موثر خود را در دو بانک مهم کشور به خوبی ایفا کنند. وی با تبریک سال نو و با اشاره به نام گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، بر نقش مهم بانک ها در تحقق رشد و شکوفایی اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به فضای مساعد ایجاد شده بر اثر مذاکرات موفق هسته ای، ان شاء الله ظرف سه ماه آینده فضای مناسبی برای فعالیت بانک ها مهیا خواهد شد که لازم است شبکه بانکی برای استفاده بهینه از این امکان برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

 مدیر عامل بانک ملی ایران با تاکید بر نقش ویژه بانک ها در شرایط پس از تحریم برای ورود سرمایه و تکنولوژی مناسب به کشور ، خواستار حمایت بیشتر مجلس و مسئولان برای عملیاتی کردن سیاست های بانکی کشور شد. 

وی با بیان اینکه 90 درصد تامین مالی کشور توسط سیستم بانکی صورت می گیرد، به برنامه های دولت محترم برای به کارگیری توان مالی بانک ها در سال جدید جهت اشتغال و شکوفایی کشور اشاره کرد. 

همتی با اشاره به انتقادات صورت گرفته علیه شبکه بانکی تصریح کرد : بسیاری از این انتقادات به علت عدم شناخت از فعالیت ها و اقدامات گسترده بانک هاست و درخواست ما از مسئولان نظام، حمایت از بانک ها برای ارائه خدمات بیشتر به مردم عزیز میهن اسلامی می باشد. 

وی گفت: بانک ها هم مشکلات خاص خود را دارند، نیاز بالای بخش های مختلف اقتصادی کشور به منابع نظام بانکی، پاره ای سیاست های غلط گذشته و درگیر بودن منابع بانک ها در بخش های غیر مولد تنها بخشی از مشکلات نظام بانکی کشور محسوب می شود. 

همتی در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به اهداف تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران ابراز داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در صورتی که بخواهد به وظیفه اصلی خود که رسیدگی به مشکلات اقشار ضعیف کشور است عمل نماید، باید در سال 94 با اعمال تغییر و تحول عمده در سیاست ها و برنامه های خود حرکتی روان تر و چابک تر داشته باشد و این انتظاری است که سهامداران از این بانک دارند. به گفته وی برگزاری جلسات مستمر هر سه ماه یکبار توسط سهامداران این بانک، امکان کنترل و نظارت و یاری بیشتر این بانک را فراهم می نماید.

 دکتر همتی ضمن تقدیر از خدمات ارزنده آقای لـله گانی در سمت مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ابراز امیدواری کرد، آقای دولتی که از مدیران با تجربه و شایسته نظام بانکی است توسعه این بانک را در جهت خدمت رسانی به اقشار ضعیف جامعه سرلوحه برنامه های خود قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین