کد خبر: ۲۹۰۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

صنعت خودروسازی در آستانه تحولی عظیم؟

از زمانی که روابط مناسبی بین صنعت خودرو سازی کشورمان و جهان در بهترین حالت وجود داشت، دیری نمی‌گذرد؛ در آن زمان مدیران خودروساز بر این باور بودند که این روابط همیشگی است و نیازی نیست به خودشان زحمت دهند و از این فرصت استفاده کنند و ساختار زیر بنایی صنعت خودرو سازی کشور را تقویت کنند و این در حالیست که هیچگاه این شرایط محقق نشد.
آفتاب‌‌نیوز :
با توافقاتی که در لوزان سویس مبنی بر رفع تحریم‌ها در حوزه‌های خودرو سازی، مالی و بانکی صورت گرفته است، جا دارد به مثابه گذشته عمل نکنیم و از این فرصت به دست آماده در جهت تقویت مباحث فنی و تکنولوژی در زیر ساخت‌های صنعت خودرو سازی استفاده بهینه کنیم.  

با توجه به پیچیدگی‌های موجود در صنعت خودرو سازی و قطعه سازی، همکاری همه جانبه در سطوح بین المللی در خصوص تولید محصول باکیفیت و ایمن، لازم است از توان کشورهایی که در این زمینه پیشرو هستند استفاده نمود و با همکاری‌های چندجانبه منطقی سعی شود بیش از پیش صنعت خودرو سازی را تقویت و متخصصان کشورمان را با آخرین تکنولوژی روز دنیا آشنا کنیم.  

فرارو در ادامه نوشته است: قطعا با انجام این توافق حضور خودروسازان از کشور‌های صاحب تکنولوژی و مدرن در کشورمان برای همکاری راحت‌تر و بیشتر خواهد شد و در صورت داشتن برنامه می‌توان از این فرصت ایجاد شده ‌‌نهایت استفاده را برد. 
 
در این راه و حضور کشورهای پیشرو در خودروسازی می‌تواند باعث انتقال دانش و تکنولوژی به ایران شود و از این منظر خودروسازان داخلی می‌توانند در راستای بهره گیری از این علوم حرکت کنند. 

قطعا در این فضا راهبرد ایجاد تنوع محصول برای خودروسازان می‌تواند بسیار گره گشا باشد چرا که خودروسازان داخلی در سال‌های گذشته همواره از این موضوع رنج می‌بردند و نداشتن تنوع محصول یکی از ضعف‌های بزرگ خودروسازان داخلی به حساب می‌آمد. البته با ایجاد شرایط سخت و تحریم‌های بین المللی خودروسازان سعی کردند در این زمینه حرکت‌هایی بکنند و تلاش‌هایی هم صورت پذیرفت. 

حال با شرایطی که ایجاد شده می‌توان این امید را داشت که روند ایجاد تنوع محصول در خودروسازان داخلی بیش از قبل و با کمک خودروسازان مدرن دنیا در کشور صورت پذیرد و قطعا از این فرصت باید به بهترین نحوممکن استفاده شود.  

در این میان ساخت پلتفرم‌های مشترک، قطعات خاص و تکنولوژی قطعات الکترونیکی و... از مواردی است که می‌تواند در این تعامل برای خودروسازان داخلی ایجاد شود.  

در این شرایط توجه و دقت به قطعه سازان نیز بسیار ضروری و مهم است چراکه در این تبادل اطلاعات و دریافت علوم و دانش و ایجاد تنوع محصول نیاز به حضور قطعه سازان به عنوان رکن اساسی در خودروسازی اجتناب ناپذیر است. 

لذا می‌بایست خودروسازان در این زمینه نیز دقت لازم را بکار بندند و با بهره گیری از توان داخلی قطعه سازان وترکیب آن با دانش روز و ارتقای توان قطعه سازان شرایط را جهت بالابردن توان داخلی و داخلی سازی محصولاتی که در این شرایط به کشور اجازه ورود پیدا می‌کنند مهیا کنند.  

البته قطعه سازان داخلی هم بار‌ها و در شرایط مختلف نشان داده‌اند که از توان بالایی برخوردارند و می‌توانند در صورت مورد حمایت قرار گرفتن توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین