کد خبر: ۲۹۰۷۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در گفت‌وگو با آفتاب:

درآمدزایی ارکستر ملی اهمیت دارد

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی درباره ارکستر ملی ایران به خبرنگار آفتاب گفت: به دلیل نقش حاکمیتی دفتر موسیقی در سیاستگذاری‌های کلان و قابلیت‌های اجرایی بنیاد رودکی، ارکستر ملی ایران به این مجموعه واگذارشد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- پیروز ارجمند، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد آغاز به کار ارکستر ملی ایران در اردیبهشت ماه را تایید کرد و گفت: با تلاش و پیگیری‌های مکرر توانستیم مشکلات درآمد و قراردادهای نوازندگان را مرتفع کرده و ارکستر ملی را بازگشایی کنیم.

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی درباره ارکستر ملی ایران به خبرنگار آفتاب گفت: به دلیل نقش حاکمیتی دفتر موسیقی در سیاستگذاری‌های کلان و قابلیت‌های اجرایی بنیاد رودکی، ارکستر ملی ایران به این مجموعه واگذارشد.

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در ادامه به موضوع درآمدزایی ارکستر ملی ایران اشاره کرد و گفت: ارکسترهای جدی و رسمی در ایران مخاطبان محدودی و در عین حال هزینه‌های بالایی دارند. بنابراین در شرایط کنونی اداره این ارکسترها بدون منابع درآمدی دشوار است. دلیل تعطیلی ارکسترها در دوران قبلی نوسانات بودجه بود. اگر ارکستر تنها به بودجه دولتی بسنده کند ممکن است با برخی از نوسانات با تعطیلی و رکود رو به رو شود. این نوع در آمد زایی ها در ارکسترها که نوعی میراث معنوی جهانی محسوب می شوند ،در بسیاری از کشورها رایج و متداول  است.

 پیروز ارجمند تاکید کرد: مردم در سال‌های اخیر به حفظ میراث کهن و هنری خود علاقه بیشتری نشان می دهند و به همین جهت است که می بینیم طرفداران آثار تجسمی و عکس بیشتر شده است . بنابراین زمانی که طرفداران موسیقی علمی و جدی و کلاسیک بیشتر شده ما می توانیم از این مشارکت برای بهبود ارکستر ملی بهره بگیریم.

ارجمند به  رایزنی ها و همکاری با فرهاد فخزالدینی رهبر ارکستر ملی اشاره کرده وگفت: آقای فخرالدینی پدر معنوی ارکستر ملی ایران هستند و از روزهای نخست آمدن من به دفتر موسیقی در جریان مسائل و مشکلات بودند در دوره قبل این هنرمند بزرگ با نامهربانی‌هایی روبه رو شدند که امیداواریم در این دوره  و با رویکرد تازه ارکستر ملی زیر نظر وی به خوبی فعالیت کند.

دو ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران در دولت گذشته تعطیل شد. بازگشایی ارکسترها یکی از از خواسته های اصلی هنرمندان عرصه از وزارت فرهنگ دولت یازدهم بود که وزیر فرهنگ ارشاد و اسلامی نیز محقق شدن را وعده داده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین