آفتابنیوز : 
وی ضمن بیان این مطلب افزود: به طور کلی ژانر وحشت در چند شاخه قرار میگیرد، ژانر جنایی که خیلی در فرهنگ ما نیست و دیگری که به اعتقادات و باورهای خرافی و ماورا الطبیعه میپردازد که باز هم این ژانر در فرهنگ ما نیست و اروپاییان بیشتر از آنها استفاده میکنند.
وی گفت: در واقع اگر ما در فرهنگ خودمان مسایلی مثل جن و پری داریم، اما برای مردم خیلی ترسناک نبوده به دلیل اینکه بیشتر به فانتزی نزدیک شده است، اما در اروپا خون آشام و دراکولا جنبههای خیلی ترسناک دارد و این در حالی است که ما اینها را در فرهنگ خودمان به شکل وحشتناکش نداشتیم که بخواهیم المانها و نشانههایی از آن را نیز در سینمایمان ایجاد کنیم.
این کارگردان با اشاره به خوابگاه دختران که سعی در ایرانیزه کردن ژانر وحشت داشتند، افزود: در فیلمی مثل خوابگاه دختران تکیه روی مسایلی چون جن و پری است اما با کمدی تلفیق میشود تا کارگردان بتواند پاسخگو باشد و در حقیقت با ترکیبی از ژانر کمدی ـ وحشت حد فاصلی را رعایت کرده تا درسینمای ما جواب دهد.
وی یادآور شد: ژانر وحشت در مقوله فرهنگی ما جایی نداشته و به همین دلیل برای مردم ملموس نیست.
اسعدیان درباره وجود ممیزی در ژانر وحشت سینمای ایران گفت: من تصور میکنم که در عین حال که نظارت وجود دارد، اما ممیزی در ژانر وحشت احساس نمیشود. در واقع ژانر وحشت مشغله ذهنی کارگردانهای ایرانی نیست. ما در واقع از شرایط اجتماعی و فرهنگی خودمان چیزهایی را برداشت کرده و به آن سمت میرویم.
وی همچنین درباره امکانات در ژانر وحشت نیز گفت: اصلا بحث امکانات نیست. این ژانر بحث تکنیکالی نیست که بگویم با ترو پروژههای مدرن این ژانر در سینمای ایرانی جایگاه پیدا میکند.