کد خبر: ۲۹۰۷۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰

مرز «خسروی» باز گشایی شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بازگشایی مرز رسمی خسروی طی درخواست 180 نماینده از رئیس جمهور خبرداد.
آفتاب‌‌نیوز :
فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از بازگشایی مرز رسمی خسروی خبر داد. وی افزود: این مرز به دلیل ناامنی از چند سال قبل بسته شده بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در پی طی درخواست 180 نماینده مجلس از رئیس جمهور این مرز باز شده است.

این در حالی است، در جلسه علنی روز چهارشنبه - 10 دی 93 -  ضرغام صادقی عضو هیئت رییسه مجلس پیش از پایان جلسه علنی اعلام کرد: 180 نفر از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور با اشاره به عدم اعزام زائران از مرز خسروی و قدمت این مرز در شهرستان‌های قصرشیرین و سومار، خواستار رفع موانع جهت تسهیل اعزام زائران به عتبات عالیات از این مرز شدند. 

همچنین در 21 مهر 92 علاالدين بروجردی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از نشست اين كميسيون با مسئولان حج و زيارت برای حل مشكلات تردد زائران ايرانی از مرز خسروی خبر داده بود.

وی پیشتر نیز گفته بود: نبود تردد زائرین ایرانی عتبات عالیات از مرز خسروی یکی از مشکلات مهم شهرستان قصرشیرین است که خسارت هایی را به سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه های ملی وارد می کند.

نماینده بروجرد با بیان اینکه استدلال توقف تردد از این مرز بدلیل مسایل امنیتی از سوی طرف مقابل قابل قبول نیست و باید بسرعت بر طرف شود، گفت: در اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی مسایل و مشکلات موجود بررسی و راهکارهای لازم ارایه خواهد شد.

بروجردی اظهارکرد: هم اکنون بصورت یک طرفه زائرین عراقی از این مرز به قصد زیارت اماکن مذهبی کشورمان وارد می شوند، ولی هیچ زایر ایرانی بخاطر مشکلات امنیتی در آنسوی مرزها امکان تردد ندارد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به اینکه مرز خسروی یکی از نزدیکترین مرزهای کشور به اماکن مقدس عراق است، یادآوری کرد: سرمایه گذاری های خوبی در بخش اماکن اقامتی ویژه ارایه خدمات به زائرین در قصرشیرین صورت گرفته که نباید این چنین با رکود مواجه باشند.

وی همچنین در خصوص اهداف سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی به این شهرستان مرزی گفت: در چارچوب وظیفه نظارتی مجلس شورای اسلامی بطور منظم از استان های مختلف کشور با اولویت استان های مرزی بازدید و مسایل امنیتی، مرزی و مرتبط با مرزها را مورد بررسی قرار می دهیم تا اگر کاستی ها و مشکلاتی وجود دارد برای رفع آنها اقدام کنیم.

بروجردی افزود: در سفر اخیر مرزهای استان های آذربایجان غربی و کرمانشاه مورد بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار گرفت که خوشبختانه اقدامات مطلوبی برای تامین امنیت در مرزهای این استان ها بویژه از سوی نیروهای سپاه انجام گرفته است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از عملکرد نیروهای نظامی و انتظامی در مرزهای این دو استان گفت: وضعیت امنیتی در این مرزها نسبت به گذشته به مراتب بهتر است و تامین امنیت بطور فزاینده ای رو به بهبود است ضمن اینکه نیروهای نظامی و انتظامی در مرزها به همه اوضاع و شرایط مسلط هستند.

به گفته وی کاستی ها و مشکلاتی نیز در این مرزها وجود دارد که از سوی مسوولان استان ها و نمایندگان مردم در مجلس پیگیری خواهد شد تا در کمترین زمان حل و فصل شوند.

بروجردی در خصوص مرز پرویزخان در شهرستان قصرشیرین گفت: بازدید از دو مرز پرویزخان و خسروی در استان کرمانشاه روز پنج شنبه انجام شد و کاستی ها و مشکلات عمده این مرزها برای بررسی و پیگیری های لازم شناسایی شده اند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: در بازدید از این مرز، مشاهده کردیم که وضعیت فعلی بازارچه پرویزخان به هیچ عنوان متناسب با شان و منزلت نظام اسلامی نیست و حتما باید این وضعیت بسرعت تغییر کند.

وی اظهارکرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی این موضوع را پیگیری و پیشنهادات مربوطه را برای بهبود شرایط این مرز به دولت ارایه می کنند.

رییس و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم به همراه استاندار و فرماندهان انتظامی و مرزبانی استان کرمانشاه، فرماندار، امام جمعه و برخی از مسوولان شهرستان قصرشیرین عصر روز پنج شنبه از مرزهای پرویزخان و خسروی در این شهرستان بازدید کردند.

مرز خسروی از ۱۸ خرداد 92 و بدنبال انجام عملیات انتحاری در مسیر تردد زوار ایرانی که منجر به شهادت و مجروح شدن ۵۸ نفر از زائرین کشورمان شد، تاکنون بسته است، قبل از مسدود شدن این مرز روزانه ۲۰ تا ۲۵ کاروان زیارتی از این مرز به اماکن مذهبی عراق تردد می کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمد
|
United States of America
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
0
سلام ببخشید بنده کارمند گمرک خسروی هستم مرز خسروی برای صادرات کالا تاکنون تعطیل نشده وفقط خروج مسافر ازپایانه مرزی خسروی تعطیل هست که به هیچ عنوان باز نشده است ونماینده محترم (فتح اله حسینی)تنها شانتاژ تبلیغاتی میاد لطفا باتوجه به حمله ایشان به دکتر مطهری اطلاع رسانی کنید وبرای اثبات صحبتهای بنده لطفا مستندا پیگیری کنید تاخود به نتیجه برسید.بآحترام
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین