کد خبر: ۲۹۰۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲

ابلاغ دستورالعمـل استخدام‌پیمانی در شهرداری‌ها

معاون عمرانی وزیر کشور گفت:دستورالعمل استخدام پیمانی در شهرداری‌ها مصوب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با امضای وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد.
آفتاب‌‌نیوز :
هوشنگ خندان دل با بیان مطلب فوق افزود: شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در جلسه روز ۲۵ اسفند ماه سال ۹۳ خود جهت تحقق بندهای (۲) و (۳) سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر«عدالت‌محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقاء منابع انسانی» و «بهبود معیارها و روزآمدی روش‌های گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ‌نظری‌ها و نگرش‌های سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای»،«دستورالعمل استخدام پیمانی در شهرداری‌ها»را در ۳۳ ماده و ۲۴ تبصره و ۴ پیوست تصویب کرد.

وی ادامه داد: با ابلاغ این دستورالعمل، از این پس جذب و استخدام افراد در شهرداری‌ها به صورت پیمانی و از محل مجوزهای استخدامی، صرفاً بر اساس این دستورالعمل صورت می‌پذیرد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور اظهارکرد: این دستورالعمل با هدف استقرار نظام سنجش دانش شغلی و ویژگی‌های شخصیتی داوطلبان برای شغل مورد نظر در شهرداری تهیه شده است.

خندان دل گفت: دستورالعمل مذکور شامل هفت فصل مشتمل بر تعاریف، شرایط ورود به فرایند آزمون، فرآیند برگزاری آزمون، اعلام نتایج، سایر موارد، نظارت بر برگزاری آزمون و پیوست های دستورالعمل است که در آن شرایط عمومی و اختصاصی برای استخدام در مشاغل شهرداری‌ها و چگونگی فرایند برگزاری آزمون تبیین شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین توزیع سهمیه استخدامی هر شهرداری و هر شهرداری کلانشهر در سقف سهمیه استخدامی ابلاغی با در نظر گرفتن معیارها و شاخص‌‏های مربوط، به شوراهای اداری و استخدامی شهرداری‌ها تفویض شده است.

خندان دل همچنین اضافه کرد: با توجه به اینکه برگزاری آزمون‌ استخدامی به استانداری‌های ذیربط و شهرداری‌ها با جمعیت بیش از یک میلیون نفر تفویض شده، ضوابط مربوط به واگذاری به موسسات ذیصلاح با حفظ حق نظارت به همراه تعهدات مربوط در این دستورالعمل نیز تشریح شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن دستورالعمل استخدام پیمانی شهرداریها در پایگاه اینترنتی سازمان شهرداری ‌ها و دهیاری های کشور به آدرس www.imo.org.ir قرار گرفته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین