کد خبر: ۲۹۰۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴

فروش کارت‌های یکساله مترو از اردیبهشت/ جدول نرخ جدید بلیت

وی در خصوص کارت‌های بلیت یکساله گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا کارت‌های یکساله که هم مدت‌دار و هم مبلغ‌دار هستند طراحی شود و هر چقدر افراد از آنها استفاده می‌کنند از مبلغ کسر می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
عضو شورای اسلامی شهر تهران از فروش یک ساله کارت‌های ۲ منظوره مترو و اتوبوس از پایان اردیبهشت خبر داد و گفت: افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی از فردا با نصب برچسب‌ها آغاز می‌شود.

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی گفت: از 15 فروردین باید افزایش نرخ انجام می‌شد اما به دلیل عدم نصب برچسب‌ها این افزایش نرخ فعلاً انجام نشده است.

به گفته قناعتی ظرف امروز و فردا  برچسب‌ها نصب می‌شود و پس از آن افزایش 20 درصدی نرخ کرایه تاکسی را داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر اگر کسی نرخ را بدون نصب برچسب‌ها افزایش داده کار غیرقانونی است و مردم می‌توانند به 1888  این تخلف را اعلام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از افزایش 20 درصدی نرخ اتوبوس خبر داد و گفت: همچنین قیمت مترو هم افزایش پیدا کرده و قیمت هر بلیت یک طرفه 600 و قیمت هر بلیت دو طرفه هزار تومان شده است.

وی در خصوص کارت‌های بلیت یکساله گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا کارت‌های یکساله که هم مدت‌دار و هم مبلغ‌دار هستند طراحی شود و هر چقدر افراد از آنها استفاده می‌کنند از مبلغ کسر می‌شود.

قناعتی اضافه کرد: فروش کارت‌های یکساله از پایان اردیبهشت آغاز می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نرخ کارت‌های یکساله گفت: هنوز به جمع‌بندی در خصوص قیمت نرسیده‌ایم.

نرخ جدید بهای بلیت‌های اعتباری مترو در سال ۹۴

نرخ جدید بلیت‌های مترو تهران در سال ۹۴ بر اساس مصوبه شورای شهر با افزایش ۱۵ درصد به صورت میانگین بعد از پایان تعطیلات نوروز به اجرا در آمده که جزئیات میزان افزایش نرخ‌های آن در این خبر موجود است.

به گزارش تسنیم،‌ بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، به شهرداری اجازه داده شد نرخ‌‌های جدید کرایه حمل و نقل عمومی بعد از پایان تعطیلات به اجرا درآید. بر این اساس سازمان تاکسیرانی اعلام کرد تاکسیران‌ها باید تا نصب برچسب‌ نرخ‌های جدید روی شیشه تاکسی‌ها از افزایش نرخ کرایه‌‌ها خودداری کنند اما سازمان اتوبوسرانی بعد از پایان تعطیلات نسبت به افزایش نرخ کرایه اتوبوسرانی اقدام کرد.

شرکت بهره‌برداری مترو تهران نیز افزایش نرخ بهای بلیت مترو را اعمال کرده که بر این اساس بلیت تک سفره از ۵۰۰ تومان به ۶۰۰ تومان و بلیت دو سفره از ۸۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان افزایش یافته است. بلیت‌های اعتباری مبلغ‌دار نیز بر اساس این مصوبه دستخوش تغییراتی شده که شرح قیمت‌های جدید در جدول زیر است. این نوع بلیت‌ها دارای اعتبار ریالی هستند و به تناسب طول سفر از اعتبار آنها کاسته می‌شود.

بر این اساس دارندگان بلیت اعتباری مبلغ دار هنگام خروج، بلیت خود را روی دستگاه‌های کنترل قرار می‌دهند، هزینه سفر بر اساس مبالغ مندرج در جدول نواحی شش گانه از بلیت کسر می‌شود در غیر این صورت بهای طولانی‌ترین مسیر (ناحیه ۶) از بلیت اعتباری مبلغ دار کسر خواهد شد. 

 نوع بلیتناحیه سفرمسافت پیموده شدهمبلغ کسر شده از اعتبار هنگام خروج
اعتباری مبلغ‌‌دارناحیه یکاز صفر تا 10 کیلومتر2300 ریال
اعتباری مبلغ‌دارناحیه دواز 10 تا 20 کیلومتر2500 ریال
اعتباری مبلغ‌دارناحیه سه20 تا 30 کیلومتر2700 ریال
اعتباری مبلغ‌دارناحیه 430 تا 40 کیلومتر2900 ریال
اعتباری مبلغ دارناحیه 540 تا 50 کیلومتر3300 ریال
اعتباری مبلغ‌دارناحیه 6بیش از 50 کیلومتر3700 ریال


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین