کد خبر: ۲۹۰۸۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۸۴ - ۱۴:۲۳

سايت های هرزه‌نگاري در کمین کودکان

آفتاب‌‌نیوز : اين سازمان در حالي گزارش مذكور را منتشر كرده است كه در حال حاضر كودكان بسياري در سراسر جهان از طريق سايتهاي اينترنتي و نيز تهديد شدن از طريق ايميل يا پيامهاي كوتاه روي تلفن همراه مورد سوءاستفاده قرار مي‌گيرند.

در گزارشی كه هفته گذشته در مركز ملي مبارزه با كودک‌آزاري امريكا صورت گرفت مشخص شد، بيش از يكصد هزار سايت هرزه نگاري كودكان بر روي اينترنت وجود دارد و به گفته اين مركز تقريباً 20 درصد تمام سايتهاي هرزه نگاري، مربوط به تصاوير مستهجن و قبيح از كودكان است. 

يكي از مقامات مسؤول سازمان بين‌المللي مبارزه با قاچاق كودكان با اعلام اين كه تهيه‌كنندگان خدمات اينترنتي در هر كشوري مسؤول و عهده دار خدمات ارائه شده خود هستند تاكيد كرد ؛ برخي از شركتهاي نرم‌افزاري با در اختيار قرار دادن يک سري فيلترهاي مناسب به تهيه‌كنندگان سايتها، از دسترسي شهروندان به سايتهاي مستهجن هرزه نگاري جلوگيري مي‌كنند.
وي با اشاره به اينكه سايتهاي هرزه‌نگاري، بيشتر از سوي كشورهاي آمريكا، ژاپن، روسيه، كره جنوبي، تايلند،‌ استراليا، انگليس و كانادا تهيه شده و تحت حمايت قرار مي گيرند، افزود: پليس بين‌الملل نيز در اين زمينه تا كنون صدها نفر را دستگير و مجازات كرده است.

سازمان بين‌المللي مبارزه با قاچاق كودكان نيز اعلام كرده است: دولت و بخش آموزش والدين و شركتهاي كامپيوتري لازم است با هم همكاري داشته باشند و در جهت توقف هرزه نگاري از كودكان تلاش چشمگير و بيش از پيشي از خود نشان دهند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین