کد خبر: ۲۹۰۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۸۴ - ۱۲:۲۹

شارون:ایران هسته‌ای برای جهان خطرناک است!

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آسوشيتدپرس، «آريل شارون» در پاسخ به اين پرسش كه آيا اسراييل قصد حمله نظامي به ايران براي جلوگيري از دستيابي اين كشور به سلاح هسته‌اي دارد، گفت: من اطمينان دارم پيش از آنكه چنين گام‌هايي برداشته شود، همه تلاش‌ها معطوف به فشار بر ايران به منظور توقف همه فعاليت‌هايش خواهد بود. ما پيش‌بيني مي‌كنيم این فشارها موثر خواهد بود.

نخست وزير اسراییل گفت: نه اسراییل و نه هیچ کشور دیگری نمی‌تواند تحمل کند که ایران سلاح هسته‌ای در اختیار داشته باشد.

شارون تصريح كرد: ما بايد برای شرایطی مانند جنگ علیه اهداف هسته‌ای ایران آماده باشیم اما رهبري جنگ عليه ايران را بر عهده نمي‌گيریم.

وي گفت: ايران هسته‌اي تنها برای اسراییل خطر محسوب نمی‌شود بلکه برای کل خاورمیانه و کشورهای دیگر خطرناک است.

این اظهارات شارون در حالي بيان مي‌شود كه شائول موفاز، وزیر جنگ اسراییل پیش‌تر گفته بود موضع اسراییل در قبال تلاش ایران برای دستیابی به توان هسته‌ای، استفاده از روش دیپلماتیک است و هرگونه قصد حمله اسراییل به ایران را رد کرده بود.

وزير جنگ اسراییل تاكيد كرد: ما تلاش می‌کنیم شورای امنیت را واداریم تا برای تحریم علیه ایران و وارد آوردن فشار بر این کشور به منظور دست کشیدن از برنامه هسته‌ای‌اش قطعنامه‌هایی تصویب کند.

اين در حالي است كه اسراییل با داشتن بيش از 200 كلاهك اتمي به عنوان خطري براي منطقه و جهان محسوب شده و از پيوستن به پيمان منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي خودداري مي‌كند.

جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام كرده است برنامه هسته‌اي این کشور به منظور اهداف صلح‌آميز است و قصد تولید سلاح هسته‌اي را ندارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین