کد خبر: ۲۹۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۸۴ - ۱۳:۰۲

قطعه‌‏سازان اسپانيايي به ایران می آیند

آفتاب‌‌نیوز : بر اساس این گزارش ،دبير انجمن قطعه سازان با بیان این مطلب افزود :  براساس مذاكرات صورت گرفته بين قطعه‌‏سازان ايراني با اسپانيا، ساخت برخي از قطعات خودرو به شركت‌‏هاي ايراني واگذار شد. 

نجفی منش تصریح کرد :  ساخت برخي از قطعات و قسمت‌‏هاي داخلي خودرو نظير ؛ صندلي , شيشه بالابر , اگزوز و ... به شكل قرارداد سرمايه‌‏گذاري مشترك (جوينت ونچر) آغاز خواهد شد. 

وی افزود : ابراز تمايل اسپانيا با تيراژ حدود 3 ميليون خودرو در سال با برند كارخانجاتي چون رنو, پژو, فولكس و ... براي همكاري با قطعه‌‏سازان ايراني به شكل سرمايه گذاري مشترك مزايايي براي طرفين در بر خواهد داشت كه قابل چشم‌‏پوشي نيست. 

دبير انجمن قطعه سازان با اشاره به انتقال تكنولوژي از طریق  قراردادهاي جوينت ونچر با كشورهايي صاحب برند گفت : با توجه به اين كه ايران در آستانه الحاق به سازمان تجارت جهاني قرار دارد ، برقراري تعاملات بهينه با كشورهاي داراي تكنولوژي و استفاده مناسب از حضور شركت‌‏هاي فعال خارجي از مطلوبيت نسبي برخوردار است. 

وي در ادامه در خصوص زمان اجراي نهايي قرارداد قطعه‌‏سازان داخلي با شركت اسپانيايي, گفت: اين هيات براي نخستين بار در ايران حضور يافته كه مسلماً پس از بررسي‌‏هاي دقيق به مرحله توسعه همكاري‌‏ها در مرحله اجرا خواهد رسيد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین